رئیس انجمن دو و میدانی ناشنوایان بیان کرد: تیم ملی دو و میدانی مردان و زنان ناشنوا اردوهای آمادگی مسابقات آسیایی چین تایپه را از اردیبهشت ماه 94 برپا می‌کند.

علی اصغر هادی زاده رئیس انجمن دو و میدانی ناشنوایان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن دو و میدانی به مناسبت ایام مبارک دهه فجر مسابقات دو صحرانوردی به میزبانی استان اردبیل برگزار کرده است.در پایان این رقابت‌ها تیم چهارمحال قهرمان و تیم‌های اردبیل و اصفهان در مقام‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: مسابقات به میزبانی شهرستان سرعین در شرایط بسیار خوب برگزار شده است سطح آمادگی ورزشکاران در این دوره از رقابت‌ها رضایت بخش بوده است. مسابقات دهه فجر سطح آمادگی ورزشکاران را برای مسابقات قهرمان کشوری و حضور در رقابت‌های آسیایی 2015 چین تایپه افزایش داده است مسابقات دهه فجر هر ساله از سوی انجمن دو و میدانی ناشنوایان برگزار می‌شود.

هادیزاده افزود: تیم ملی مردان و زنان دو و میدانی ناشنوا مهر ماه 94 مسابقات آسیایی 2015 چین تایپه را در پیش دارند. انجمن برای آمادگی ملی پوشان و اعزام تیم ملی پرقدرت به مسابقات آسیایی قصد برگزاری مسابقات قهرمان کشوری در اواسط اردیبهشت ماه 94 است.

رئیس انجمن ادامه داد: مسابقات قهرمان کشوری حکم انتخابی رقابت‌های آسیایی را نیز دارد. نفرات برتر و برگزیده به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

وی افزود: انجمن دو و میدانی مربیان تیم‌های ملی محدودیتی در انتخاب تعداد نفرات برتر از مسابقات قهرمان کشوری و اعزام به رقابت‌های آسیایی ندارند هر تعداد ورزشکاری که موفق به کسب رکورد مسابقات آسیایی 2015 چین تایپه شود از سوی مربیان تیم ملی به اردو دعوت و به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند. 

هادیزاده تصریح کرد: مسابقات قهرمان کشوری انتخابی تیم ملی را اردیبهشت ماه برگزار می‌کنیم پس از پایان مسابقات قهرمان کشوری اردوهای تیم ملی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: ملی پوشان تیم ملی تا شروع رقابت‌های قهرمان کشوری انتخابی تیم ملی در استان‌های محل اقامتشان تحت نظر مربیان حرفه‌ای تمرینات آمادگی خود را انجام می‌دهند.

رئیس انجمن ادامه داد: اردوهای تیم ملی به صورت متمرکز و غیرمتمرکز در تهران برپا می‌شود البته در صورتی که یکی از استان ها برای برپایی اردوها کاندید میزبانی شود، در این صورت با بررسی های دقیق و ارزیابی امکانات شهرستان کاندید اردوها را در شهرستان برپا می کنیم.

وی ادامه داد: انجمن دو و میدانی ناشنوایان برای برپایی اردو در شهرستان ها هیچ گونه محدودیت و مشکلی ندارد و از کاندید شدن شهرستان ها برای میزبانی استقبال می کنند.

هادیزاده افزود: مسابقات آسیایی 2015 چین تایپه در دو بخش مردان و زنان برگزار می شود، سطح آمادگی مردان دو و میدانی ناشنوا نسبت به بانوان دو و میدانی کار مناسب تر است. از این رو تیم ملی مردان در مسابقات آسیایی چین تایپه مدال های خوشرنگ کسب می کند. به عنوان رئیس انجمن قول کسب مدال را از سوی مردان دو و میدانی کار می دهم.

هادیزاده افزود: تیم ملی بانوان از تجربه و سابقه کمتری نسبت به مردان برخوردار است. تیم ملی بانوان از استعدادها و پتانسیل بالایی برخوردار است. با برنامه ریزی های دقیق و طولانی مدت تیم ملی بانوان نیز در سطح آمادگی مردان قرار می گیرند و در آینده ای نزدیک شاهد موفقیت و مدال آوری از سوی بانوان در رقابت های مهم بین المللی هستیم.

وی ادامه داد: انجمن دو و میدانی ناشنوایان همانند سایر انجمن ها و فدراسیون ها با مشکلات مالی مواجه است. امیدواریم با اختصاص بودجه ای مناسب تر در سال 94 مشکلات فدارسیون ناشنوایان و انجمن های تحت پوشش این فدراسیون حل شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران تحت پوشش فدراسیون ناشنوایان مشکلات شخصی دارند، این ورزشکاران نسبت به سایر ورزشکاران با محدودیت جسمانی مواجه هستند. مسئولان ورزشی کشور باید نگاه ویژه و خاص به این فدراسیون و ورزشکاران فعال در این فدراسیون داشته باشند.

ناشنوایان استعداد و قابلیت‌های فراوانی دارند. پشتیبانی و حمایت‌های مالی و معنوی از ورزشکاران ناشنوا، حس خودباوری و اعتماد به نفس را در این ورزشکاران افزایش و موفقیت‌های ورزشی بسیاری را در آینده از فدراسیون ناشنوایان مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار