مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در منطقه یک گفت: روز جهانی نجوم با ویژه برنامه های ویژه در اردیبهشت ماه سال جاری به استقبال علاقمندان می رود.

روز جهانی نجوم با برنامه های ویژه در سال جاری به استقبال علاقمندان می رود
امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در منطقه یک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری روز نجوم با ویژه برنامه های خاص در اردیبهشت ماه سال جاری برای علاقمندان به نجوم در منطقه یک اظهار کرد: این برنامه ها به صورت نمایشگاهی و به صورت سخنرانی علمی انجام می شود و افراد شاخص از مراکز علمی معتبر دعوت می شوند، همچنین برپایی 24 تا 25 مرکز نجوم از دیگر برنامه های این روز است.

وی در ادامه گفت: نجوم کودکان، کیهان شناسی، کارگاه های یک روزه رایگان، رصد رایگان در سطح عموم و برگزاری همزمان این برنامه ها در یک روز از دیگر فعالیت‌های این باشگاه است.

چیذری افزود: برای گروه‌های سنی 7 تا 13 سال در زمینه نجوم کودکان کارگاه رباتیک، هوا فضا و خلاقیت 8 تا 10 جلسه در هفته در سال جاری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: هفته‌ای یک جلسه از 8 صبح تا 16 بعداظهر یک روز به گروه سنی 7 تا 9 سال و یک روز به گروه سنی 10 تا 13 سال این آموزشها ارائه می شود و در بین برگزاری کلاسها نمایش فیلم، صرف ناهار و استراحت نیز جای داده می شود.

چیذری عنوان کرد: باشگاه نجوم، فیزیک، رویت هلال ماه، انرژی های تجدید پذیر و باشگاه فرهنگ و طبیعت دیدن در مهر ماه در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در منطقه یک از برنامه های جاری مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در منطقه یک است.

وی اظهار کرد: این باشگاه ها به صورت رایگان و برای عموم است کار شامل اجرای سخنرانی علمی، پخش نماهنگ، پرسش و پاسخ علمی در کارگاه فیزیک است که رصد هم در این باشگاه ها صورت می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار