سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان اعتقاد دارد شرایط تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی جوانان جهان نزدیک به هم است اما قرار گرفتن یک تیم در گروه ایران، بدبیاری بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دور اول تمرینات تیم ملی بسکتبال جوانان از هفتم فروردین با دعوت رسمی 40 بازیکن آغاز شد و تعداد این نفرات در شروع تمرینات به حدود 50 نفر رسید.

فرزاد کوهیان سرمربی جدید تیم که در 2 روز آخر تمرین نام 14 بازیکن را از بین نفرات دعوت شده حذف کرد و برای اردوی بعدی نیز قصد دارد نام چند بازیکن دیگر را خط بزند در مورد فرصت کم باقیمانده برای آماده سازی تیم گفت: در مسابقات جهانی با کشورهای صاحب سبکی روبرو می شویم که بهترین بسکتبالیست های دنیا را دارند. با زمان کمی که داریم، کار دشوار است اما طبیعتا تغییری هم نمی توان در زمان بازی ایجاد کرد.

وی در مورد درگیر شدن برخی از بازیکنان تیم ملی جوانان با مسابقات سوپرلیگ در دوره های بعدی اردو توضیح داد: ابتدا از تمام مربیان و هیات ها تشکر می کنم که همکاری کردند و بازیکنان خود را در اختیار ما گذاشتند. از طرف دیگر برای دوره های بعدی اردو، بازیکنانی که آزاد هستند به اردو می آیند و با کسانی که درگیر مسابقات سوپرلیگ هستند هم تا جای ممکن تعامل لازم صورت می گیرد. بسیاری از مربیان قول دادند که بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی جوانان بگذارند، تعداد محدودی هم بازیکنان خود را لازم دارند که احتمالا در اردوهای بعدی چند بازیکن را به این دلیل در اختیار نداریم اما اردو ادامه پیدا می کند و در نهایت این بازیکنان هم به تیم می پیوندند.

شرایط این دوره فرق دارد

تیم ملی جوانان در دور قبلی مسابقات جهانی به مرحله دوم صعود کرد. با این شرایط انتظار از تیم فعلی نیز حداقل صعود به مرحله دوم خواهد بود. کوهیان در این مورد گفت: در دور قبلی مسابقات نوع چیدمان گروه ها متفاوت بود. تیم ها در گروه های این دوره پخش شده اند و 2 تیم به مرحله بعد صعود می کنند. قطعا کار با این شرایط سختتر خواهد بود. 

وی ادامه داد: ما در هر گروهی هم که قرار می گرفتیم، فرق چندانی با این گروه نداشت. تمام تیم ها صاحب سبک هستند و روبرو شدن با تیم هایی مثل صربستان و لیتوانی برایمان فرقی نمی کرد اما نکته مهم اینجاست که تیم آمریکا همانقدر که در رده بزرگسالان قدرتمند است و تا رسیدن به فینال تمام تیم ها را شکست می دهد، قطعا در رده جوانان هم همین شرایط را دارد. این که آمریکا در گروه ما قرار گرفته، یک بدبیاری است. بقیه تیم ها هم قوی هستند و بازی مقابل آنها سخت است. اینکه تا چه حد بتوانیم تیم را تا آن زمان آماده کنیم و چه اتفاقی بیافتد، قابل پیش بینی نیست. در هر حال تلاش می کنیم یک تیم خوب و عالی را آماده مسابقات کنیم و بازی های خوبی را هم از نظر کیفی انجام دهیم.

3 کشور هدف اردوی تدارکاتی

با توجه به فرصت باقیمانده تا شروع مسابقات جهانی، برنامه یک یا 2 اردوی برون مرزی در نظر کادر فنی تیم است. کوهیان گفت: در این مورد نمی توانیم چندان گسترده نگاه کنیم. باید پایگاه کشورهای مقصد و ارتباطاتی که با آنها داریم را در نظر بگیریم. با توجه به این فاکتورها، کشورهای ترکیه، مجارستان و صربستان بیشتر قابل دسترس هستند. شرایط این کشورها را بررسی می کنیم و در صورت موافقت فدراسیون، برنامه یک یا 2 اردو و مسابقه را تدارک می بینیم.

سرمربی جدید تیم ملی جوانان در مورد تاثیر انتخابات فدارسیون در کار وی تاکید کرد: ما کار خود را انجام می دهیم، اتفاقات بعدی را به هیچ وجه نمی توان پیش بینی کرد. هیچ صحبتی هم در مورد موضوع انتخابات با سرپرست فدراسیون نداشتیم.

گفتنی است تیم ملی جوانان اوایل تیرماه برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان به یونان اعزام می شود و با تیم های آمریکا، مصر و کرواسی در گروه A رقابت می کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: فرزاد ، کوهیان ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار