قانون گذاران اوکراین تصمیم دارند "آرسنی یاتسنیوک" را به اتهام فساد از نخست وزیری برکنار کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، سرگئی کاپلین-- یکی از نمایندگان بزرگترین فراکسیون پارلمانی اوکراین -- روز جمعه اعلام کرد قانون گذاران یاتسنیوک را هفته آینده پس از تشکیل کمیسیون موقت مقابله با فساد ، از طریق رای گیری از نخست وزیری برکنار خواهند کرد.

کاپلین همچنین افزود، برای تشکیل چنین کمیسیونی در مجلس نیازمند جمع آوری امضا هستیم.

این کمیسیون اظهارات نیکولای گوردینکو --رئیس سابق بازرسی مالی دولت اوکراین -- که یاتسنیوک را به فساد متهم کرده بود، بررسی خواهد کرد.

یاتسنیوک اظهارات گوردینکو را اوایل ماه مارس (یک ماه پیش) رد کرد. نخست وزیر همچنین گوردینکو را به ناتوانی در کنترل اموال دولتی متهم کرد.

گوردینکو نیز نخست وزیر را به پنهانکاری و فساد مالی متهم و اعلام کرده است کابینه وی تحقیقات در موضوع فساد را متوقف کرده است.

گوردینکو همچنین افزود، شرکت مخابرات اوکر‌تلکام اوکراین، خلاف قانون خصوصی شده و به اقتصاد اوکراین خسارات سنگینی وارد کرده است. این اتفاق زمانی رخ داد که اوکراین ماه ها درگیر جنگ داخلی در مناطق شرقی کشور بود.

در آن زمان، دو منطقه روس زبان دونتسک و لوهانسک به دلیل نبرد میان نیروهای جدایی‌طلب طرفدار روسیه و نیروهای ارتش اوکراین، ماه‌ها ناآرامی را پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار