"مایکل هیدن" معتقد است تعامل دیپلماتیک با ایران بهترین راهکار برای حل و فصل اختلافات هسته‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پولیتیکو،" "مایکل هیدن" -- مدیر اسبق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و آژانس امنیت ملی آمریکا در زمان "جورج بوش" -- معتقد است "اوباما" در حوزه تعامل با ایران در مسیر مناسبی حرکت می‌کند. او دیپلماسی را بهترین راهکار برای تعامل با کشورمان می‌داند.


"هیدن" در این خصوص روز جمعه به شبکه "فاکس نیوز" گفت: "در بحث آنچه ما فکر می‌کنیم می‌دانیم، چیزی در این تفاهم ندیده‌ام که از کیفیت آن بکاهد و آن را بی‌اعتبار کند. این تفاهم از آنچه فکرش را می‌کردم از ایران موارد بیشتری طلب می‌کند؛ پس من در این خصوص خوشبینم. ... البته موارد زیادی وجود دارد که ما هنوز نمی‌دانیم."


وی درباره اهمیت تعامل دیپلماتیک با کشورمان نیز گفت: "به وضوح اعتراف می‌کنم طرح‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم هیچکدام به آن اندازه جذاب نیست. به همین دلیل است که شما احتمالاً احساس می‌کنید من می‌خواهم به این تفاهم زمان بیشتری بدهم. بگذارید آن را به مسیر صحیحش ببریم تا قابل پذیرش شود."


این در حالیست که "هیدن" پیشتر اعتراف کرده بود دولت "بوش" قبلاً مداخله نظامی در ایران را بررسی کرده بود ولی پس از درک این نکته که مداخله نظامی نمی‌تواند برنامه هسته‌ای کشورمان را متوقف کند، آن طرح را کنار گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار