مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره از اجرای 72 طرح اشتغالزایی در شهرستان خرم‌دره طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی ، ابوالفضل احمدی با اشاره به اینکه کمیته امداد در راستای عملیاتی کردن اهداف عالیه خود در کمک به نیازمندان، محرومیت‌زدایی و ایجاد زمینه خودکفایی در آنها فعالیت‌های ارزشمندی را طی سنوات گذشته انجام داده است، گفت : یکی از دلایلی که موجب موفقیت کمیته امداد در ارائه خدمات راهبردی شده است، مشارکت مردم بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره با اشاره به نقش تاثیرگذار مشارکت و مساعدت‌های مردمی در حل مشکلات جامعه هدف کمیته امداد افزود: همین امر موجب شده که با همکاری دستگاه‌های ذیربط و مسئولان و همچنین حضور مردم در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی سالانه زمینه خودکفایی 10 درصد از مددجویان کمیته امداد فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی برای مددجویان در سال‌های گذشته ادامه داد: در سال جاری نیز در تلاش هستیم، نسبت به تحقق اهداف کمیته امداد در این راستا اقدامات لازم را انجام دهیم.

احمدی با اعلام اینکه سال گذشته برای اشتغالزایی مددجویان خرم‌دره‌ای 72 فقره وام اشتغالزایی در این شهرستان پرداخت شد، اضافه کرد: وام‌های اشتغالزایی کمیته امداد پس از برگزاری دوره‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای برای مددجویان پرداخت شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه دامداری، کشاورزی، خیاطی، صنایع‌دستی، خدمات کامپیوتری، آرایشگری، گلدوزی و ... افزود: این دوره‌ها بر اساس استعدادهای مددجویان و مهارت‌های فنی که داشتند به صورت بلند مدت و کوتاه مدت برگزار شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه طبق آمار بیشتر طرح های اشتغالزایی کمیته امداد در رشته های شغلی کشاورزی، دامداری، دامپروری، صنایع خدماتی و صنایع دستی اجرا می شود، تصریح کرد: میانگین وام پرداختی به هر مجری طرح اشتغال را 100 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه با هدف خودکفایی مددجویان اغلب طرحهای اشتغالزایی کمیته امداد در مناطق محروم اجرا می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته برای پرداخت وام‌های اشتغالزایی به مددجویان خرم‌دره‌ای 4 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

احمدی مجموع طرح‌های اشتغالزایی فعال در شهرستان خرم‌دره را یک هزار و 452 مورد اعلام کرد و گفت: به منظور پایداری این طرح‌ها به صورت مستمر نظارت‌های لازم از سوی بازرسان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/c

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.