حاجی مير اسماعيلی:

بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی ایران رکوردار است/ مراجعه ۲۷ بیمار به این بخش

حاجی میر اسماعیلی گفت: پس از دو ماه از راه‌اندازی بخش پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از ۸ مورد اهدای عضو انجام شده که آمار یک رکورد میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  سید جواد حاجی میر اسماعیلی رئیس علوم پزشکی دانشگاه ایران در همایش دانش‌آموختگان این دانشگاه افزود: دو ماه گذشته بخش پیوند اعضا در این دانشگاه احداث شد که طی این دو ماه ۲۷ بیمار در زمینه پیوند به این بخش مراجعه کرده‌اند و از این تعداد بیش از ۸ اهدای عضو انجام شد و این مسئله یک رکورد محسوب می‌شود. 

وی افزود: طبق گزارش‌های رسیده از معاونت درمان وزارت بهداشت برخی از متخصصان خارجی از سراسر دنیا درخواست کردند تا از بخش پیوند اعضا این دانشگاه بازدید کنند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: پیوند اعضا از جسد فرد مبتلا به مرگ مغزی از کارهای ماندگاری است که صورت گرفته و مشکلات قانونی آن حل و فتوای لازم برای انجام آن نیز صادر شده است. 

حاجی میر اسماعیلی گفت: اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بتوانند بخش‌هایی مانند پیوند اعضا در بیمارستان‌های خود را فعال کنند کمک بزرگی به کشور در زمینه پیوند اعضا خواهد بود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار