سومین همایش دفاتر پیشخوان دولت با مباحثی از قبیل تبیین جایگاه دفاتر پیشخوان در دولت الکترونیک ارديبهشت در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از «پایگاه خبری سومین همایش دفاتر پیشخوان خدمات دولت»، این همایش با هدف ارتقاء آگاهی دستگاه های اجرایی و مردم در قبال مزایا، ابعاد و آثار اقتصادی - اجتماعی دفاتر پیشخوان خدمات دولت برگزار مي شود كه طي آن مباحثي چون تبیین جایگاه دفاتر پیشخوان در دولت الکترونیک، ارتقاء روند .

واگذاری خدمات دستگاه های دولتی و بخش عمومی غیردولتی به دفاتر پیشخوان دولت، بررسي پتانسیل و زیرساختهای ایجاد شده و معرفی خدمات واگذار شده در شبكه اين دفاتر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
 
در این همایش از چند طرح ملي با حضور مسولان بلند رتبه كشور از جمله برنامه هاي سومين همايش دفاتر پیشخوان خدمات دولت رونمایی می شود.
 
گفتنی است، در حال حاضر حدود ۱۶ هزار دفتر پیشخوان خدمات با عناوین مختلف، در ایران مشغول به فعالیت هستند که نزدیک به ۱۰ هزار واحد آن در روستاها و حدود ۶ هزار واحد دیگر در شهرها قرار دارند.
 
این دفاتر در امور بیمه‌ای، امور سجلی و ثبت احوال و گواهینامه و تخلفات رانندگی و گذرنامه، شارژ کارت‌های مختلف اعتباری و کارت‌های دانشجویی، فروش بلیت اتوبوس‌های بین شهری، پرداخت الکترونیکی قبوض، امور مربوط به اسقاط خودرو، خدمات گمرکی، پست‌بانک، خدمات مخابراتی و… از جمله خدمات قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت است. بر طبق برنامه‌ریزی‌ها باید تقریباً به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک دفتر پیشخوان با توزیع مناسب در سطح کشور ایجاد شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار