ابوالفضل جليلي كارگردان سينماي ايران معتقد است آنچه كه تهران احتياج دارد عشق به خدمت است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره «نقد فضا و بناي شهري»؛ ابوالفضل جلیلی کارگردان سینمای ایران معتقد است که اگر بخواهیم می توانیم تهران بر اساس دانش و حس خدمت گزاری را درست کنیم. البته تحقق  این امر عشق هم می خواهد.

کارگردان فیلم گال در مورد بهبود فضاهای شهری تهران گفت: من ایده های بسیاری در مورد فضاهای شهری تهران دارم. ایده های کاربردی که به خاطر آن سالها رنج کشیدم. در خصوص حفظ بناهای تاریخی، سیستم شهری ساماندهی خیابانها،ایده های که بر اساس مطالعات چندین ساله ام به کشورهای مختلف شکل گرفته است و از همه مهمتر اجرای آن هزینه هنگفتی هم در پي نخواهد داشت.

وی معتقد است که شهرداری در مدیریت فضای شهری هزینه های هنگفتی را متحمل می شود و بعضا هم برخی اقدامات مثمر ثمر نیست.

جلیلی در ادامه به فيلم مستند اكران نشده خود كه يك مجموعه هفت قسمتی از  سفرهايش به 88 کشور دنیا خبر داد و گفت: من از بیست سال پیش سفرم را به کشورهای مختلف شروع کردم و از لحاظ سیستم مدیریت شهری مورد تحقیق قرار دادم و بر اساس بررسی ها و تجربه هایم، ایده هایم را کاربردی می دانم.

جلیلی با اذعان به وجود برخی مدیران لایق در شهرداری تهران گفت: مهم ترین عامل پیشرفت امور در مسایل شهری، انتخاب مدیری دانست که عاشق خدمت به مردم باشد و به معنای واقعی به عنوان نوکر مردم بدون هیچ حواشی کار کند.

در ادامه افزود: ما یک حیثیت ملی و فردی داریم متاسفانه خیلی ها در کشور صرفا حیثیت مالی دارند .باید تغییر ایجاد کرد نگاه ها بایستی در جهت منافع مردم باشد چرا که همین مردم نباشند معنا نداریم. در یک شهر  اگر مردم نباشند شهردار نخواهد بود.

وی در ادامه مساله تربیت مردم در مدیریت شهری را نیز از مقوله های ضروری دانست و گفت: آنچه که مردم شهر تهران بیش از هر چیزی به آن احتیاج دارند تربیت شهری است بایستی از شعارها بپرهیزیم و به مردم یاد بدهیم شهر یعنی چه. وقتی خوب در این خصوص سرمایه گذاری کردیم و موفق شدیم ان وقت است می توانیم در مدیریت شهری موفق عمل کنیم. وشاهد توازن در شهر خواهیم بود.

در پایان جشنواره«نقد فضا و بناي شهري» رابا محوریت نقد مثبت ارزیابی کرد و این جشنواره را در جهت تغییر شرایط کنونی مفید دانست و گفت: هر لحظه با هر نفسی  می شود تغییر ایجاد شود مساله این است که تغییر در چه جهتی صورت می گیرد. آیا مسیر پیشرفت کشور را طی خواهد کرد.
 
نخستين مسابقه سراسري عکس و کارتون «نقد فضا و بناي شهري»  در دو بخش «سيما و منظر شهري» و «زندگي در فضاي شهري» توسط معاونت شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي، برگزار مي‌شود.

نمايشگاه آثار برگزيده اين جشنواره، ارديبهشت ماه 94 به نمايش درمي‌آيد.

علاقه‌مندان جهت اطلاعات بييشتر مي‌توانند به وب سايت jvhonar.com مراجعه نمايند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار