مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از رهاسازی دوباره آب از سد زاینده‌رود از امروز (دوشنبه) جهت ادامه کشت پاییزه کشاورزان شرق خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ "مسعود میرمحمدصادقی" در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، اظهار داشت: در قالب برنامه توزیع ابلاغی شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود، آب از امروز (دوشنبه 17 فروردین‌ماه) از سد زاینده‌رود برای تامین آب کشت پاییزه کشاورزان شرق بازگشایی شده است و تا نیمه خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: حق‌آبه در نظر گرفته شده برای کشت پاییزه شرق اصفهان حدود 400 میلیون مترمکعب است که از آغاز سال آبی جاری حدود 180 تا 200 میلیون مترمکعب در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و هم‌اکنون نیز با توجه به شرایط رودخانه حدود 60 مترمکعب در ثانیه رهاسازی می‌شود.

میرمحمدصادقی با اشاره به بارندگی مناسب از ابتدای سال آبی جاری در سرشاخه‌های زاینده‌رود، گفت: از ابتدای مهرماه 93 تاکنون در منطقه چلگرد کوهرنگ واقع در چهارمحال و بختیاری حدود 1240 میلی‌متر بارش داشته‌ایم که از متوسط سال گذشته بیشتر است.

وی ادامه داد: از کل ظرفیت یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود، تاکنون حدود 400 میلیون مترمکعب از مخزن سد پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به سطح زیرکشت شرق اصفهان، گفت: طبق آمار ارایه‌شده در فصل کشت امسال حدود سه‌هزار هکتار کشت شده است و از کشاورزان عزیز منطقه درخواست می‌کنیم با توجه به هشت سال خشک‌سالی، حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند.

میرمحمدصادقی ادامه داد: هم‌اکنون حدود 90 درصد از شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی شرق اصفهان به‌صورت شبکه‌های پیشرفته است و کمترین تلفات آب در این شبکه‌ها وجود دارد، اما با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان، باید در زمینه افزایش بازده آبیاری بیشتر تلاش کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار