بازی راگبی جزء بازی‌های خشن و پر برخورد است که همه ساله عده زیادی از بازیکنان این رشته ورزشی را به دلیل انواع صدمات راهی بیمارستان می‌کند که آخرین مورد آن یک نوجوان است که ممکن است با معلولیتی دائمی مواجه شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پسر نوجوان 14 ساله اهل کشور انگلستان منطقه یورکشایر پس از یک ضرب سنگین به جمجمه‌اش در حین بازی راگبی دچار خونریزی مغزی و تشکیل لخته خونی در مغز به طور ناگهانی دچار سرگیجه و شوک شده است و پزشکان برای حذف لخته خونی مجبور به نگهداری او در کمای مصنوعی شده‌اند.


بررسی‌ها نشان می‌دهند، تا به حال پزشکان بر روی او دو بار عمل جراحی مغز انجام داده‌اند و اعلام کرده‌آند که امکان دارد او به عمل جراحی سومی نیز برای برداشتن تمامی لخته خون  ناشی از آن نیاز داشته باشد.



این کودک قبل از این حادثه چند سال پیش نیز دچار آسیب دیدگی و شکستگی استخوان پای خود شده بود ولی علی‌رغم مخالفت پدر و مادر خود باز هم به انجام ورزش مورد علاقه خود که همان راگبی است پرداخته بود.


این نوجوان در حال حاضر در بیمارستان بستری است و پزشکان اعلام کرده‌اند سطح هوشیاری او در حال افزایش و قادر به شناسایی محیط اطراف خود است و آنها امیدوار هستند با انجام جراحی‌های اورژانسی باز گردانند.




انتهای پیام/

برچسب ها: ضربه مغزی ، راگبی ، گما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار