رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان كرمان گفت : در ايام اجراي طرح نوروز 94توسط پليس بيشترين حوادث و سوانح ترافيكي ناشي از قصور رانندگان به علت ارتكاب تخلفات رانندگي وعدم توجه عابرين به قوانين ومقرارت راهنمايي ورانندگي به هنگام عبور از عرض خيابان بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام پايگاه خبري پليس، سرهنگ"معين زاده " با بيان اينكه 67 درصد از فوت شدگان حوادث رانندگي در ايام نوروز 94 را عابرين پياده و33 درصد آنها را راكبين موتورسيكلت سوار تشكيل داده اند ، اظهارداشت: ارتكاب تخلفات متعدد رانندگي (بويژه سرعت غير مجاز) توسط رانندگان وقصور در توجه به قوانين ومقررات راهنمايي ورانندگي از سوي كليه استفاده كنندگان از معابراز دلايلبوجود آمدن اين حوادث تلخ است.

وي افزود:بدون شك به نظم در آوردن عبور و مرور در معابرمستلزم رعايت ضوابط و مقررات وضع شده از سوي استفاده كنندگان از معابر شهري وبرون شهري است و هرقدر كه تردد بيشتر باشد به همان ميزان اجراي مقررات ضروري تر به نظر مي رسد .

معين زاده با اشاره به اينكه عدم اجراي مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي برخي از رانندگان تجاوز آشكار به حقوق ديگران است، تاكيد داشت: قانونگذار براي ملزم نمودن رانندگان حتي عابرين پياده تكاليفي را مشخص كرده كه در صورت بي توجهي به مقررات برحسب مورد اعمال قانون مي شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.