نخست وزیر یونان تحریمها علیه روسیه را راهی به ناکجاآباد عنوان کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  آژانس خبری روسیه-تاس؛ "آلکسیس سیپراس" نخست وزیر یونان با انتقاد از تحریمهای غرب علیه روسیه اعلام کرد کشورش از این تحریمها حمایت نمی کند و آنها راهی به ناکجاآباد است.

سیپراس پیش از سفر به روسیه در مصاحبه ای با آژانس خبری روسیه خاطر نشان کرد: "با روی کار آمدن دولت جدید در یونان، روابط تجاری دو کشور وارد مرحله جدیدی شده و امکان صادرات محصولات کشاورزی یونان به روسیه بیشتر شده است. در دولت گذشته، روابط تجاری با روسیه به کمترین میزان رسیده بود؛ ولی هم‌اکنون سیاست تحریم همزمان با ادامه درگیری‌ها در اوکراین بی معنی است." 

نخست وزیر یونان در ادامه افزود: تحریم روسیه می تواند ضربات جبران ناپذیری بر پیکره کشاورزی یونان و صادرات محصولات ما به روسیه وارد کند.

وی با اشاره به پیام دونالد تاسک مبنی بر اعلام موضع یونان دربرابر تحریم روسیه، اظهار داشت: در حال حاضر دولت دیگری در یونان روی کار آمده و سیاست خارجی این کشور در برابر تحریمها علیه روسیه تغییر کرده است. ما با این تحریمها موافق نیستیم چرا که این تحریمها راهی به نا کجاآباد است. به عقیده ما بهترین راه حل اختلافات، نشستن بر سر میز مذاکره است. 

سیپراس پیش از این در اجلاس اتحادیه اروپا که 19 و 20 مارس (28 و 29 اسفند سال گذشته) برگزار شد، مخالفت خود را با تحریمهای روسیه اعلام کرده بود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سیپراس ، یونان ، روسیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار