در سال گذشته درآمد استان سمنان 43 درصد افزایش یافت و این کالاها از گمرگ استان سمنان به 27 کشور جهان صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان، مديركل گمرك استان سمنان بیان کرد: طی یک سال گذشته 575 هزار و 346 تــن كـالا به ارزش 138 میلیون و 580 هزار و 858 دلار از اين گمرك صادر شده است.

علی سعدالدین افزود: عمده کالاهای صادراتی این استان شامل 125 ردیف تعرفه کالا از قبیل سيمان،گچ ،شمش سرب،کاشی ، کولر و آبگرمکن، عایق رطوبتی ، مواد معدنی از قبیل فروسیلیس ،سنگ سیلیستین ،کربنات سدیم ، پودر لباس شويي ،پروفيل فولادي، كرك بز ، ظروف يكبار مصرف از جنس پلي استاير ، پلاستيك فريزر و ... بوده است

سعدالدین با بیان اینکه صادرات این استان به 27 کشور جهان انجام شده افزود: كشورهاي عراق، افغانستان، امارت متحده ،هند، تایلند،آسياي ميانه و از مهمترین مقاصد صادرات گمرکی این استان در سال 93 بوده است.

وی متوسط ارزش دلاري هرتن کالای صادراتی استان را 241 دلار ذکر کرد و یادآور شد: صادرات استان سمنان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزني 6درصد افزایش و از نظر ارزشی 11درصد کاهش را نشان می دهد .

مديركل گمرك استان سمنان همچنین به واردات این استان در سال 1393 اشاره و تصریح کرد: در یکسال گذشته 31 هزار و 906 تن كالا به ارزش 67 میلیون و 774 هزار و 155 دلار از اين گمرك ترخيص گرديده،که عمده كـــالاهاي وارداتي شامل ماشين آلات خط توليد و اجزا و قطعات آنها ، مواد اولیه کارخانجات مانند:پنبه شانه نزده حلاجي نشده، الياف تاپس اكريليك و ...،لوازم مصرفی مانند فويل آلومينيم ، لامپ ال ای دی شیلنگ سی ان جی و... بوده است .

سعدالدین اضافه کرد: این كالاها از 18 کشور جهان وارد گمرک استان شده که كشورهاي ايتاليا، اسپانيا،امارات متحده عربي،تركيه، آلمان، چين، ژاپن، ازبكستان از مهمترین این کشورها هستند.

وی متوسط ارزش دلاري هر تن کالای وارداتی را 2124 دلار اعلام کرد و گفت: واردات گمرکی استان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزني20 درصد و از نظر ارزش دلاري 10 درصد افزایش را نشان مي دهد.

وی یادآوری کرد: در مجموع گمرك استان سمنان در یک سال اخیر، با احتساب ضمانت نامه ها مبلغ 205 هزار و 307ميليون ريال درآمد داشته است. که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 43درصد افزایش داشته است.

مديركل گمرك استان سمنان همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص قاچاق کالا، گفت: در دوازده ماهه سال گذشته تنها تعداد یک فقره پرونده در مردادماه به ارزش 6میلیارد و 884میلیون و 562 هزار و 661 ریال در این گمرک کشف و ثبت شده است و در سایر ماهها هیچ گونه کشفیاتی نداشته ایم .

انتهای پیام/ع 
برچسب ها: سمنان ، گمرک ، واردات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.