5/14 هکتار از زمین های اطراف کاروان سرا در منطقه گردشگری کویر مرنجاب در تملک شخصی قرار دارد که بیشترین چالش میراث فرهنگی در اجرای طرح های زیر ساختی گردشگری بشمار می آید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بید گل در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ضمن بیان این مطلب افزود: اگر چه برای خرید این زمین ها اقدام کرده ایم ولی مالکان حاضر به فروش زمین ها نشده اند.

عباس متولی واگذاری کاروان سرا به بخش خصوصی توانمند و داری طرح را از دیگر مشکلات میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر سرمایه گذاری حداقل 100 الی 150 میلیارد ریال در این مکان سرمایه گذاری کند بسیاری از مشکلات کویرمرنجاب حل خواهد شد.

وی با بیان این که کویر مرنجاب در سال 86 با سفر ریاست جمهوری به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب رسید، گفت: در حالی کویر مرنجاب در لیست منطقه نمونه گردشگری قرار گرفت که هیچ گونه برنامه ریزی برای این منطقه انجام نشده بود.

وی وجود پادگان های نظامی و برگزاری مانور نظامی را از مشکلات ایجاد شده در این منطقه برشمرد و افزود: این موضوع باعث ناهماهنگی در اجرای برنامه های گردشگری سازمان میراث فرهنگی شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل به اکوکمپ توریستی در حد فاصل 12 کیلومتری جاده مرنجاب اشاره کرد و گفت: این طرح در حالی در دو مرحله انجام می شود که مرحله نخست آن با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و برنامه های متنوعی همچون رصد ستارگان، ماهی گیری، موتورسواری، شتر سواری و... برای گردشگران انجام می شود.

متولی، با بیان این که این شهرستان دومین شهر وسیع استان اصفهان است و کویر مرنجاب در دسترس ترین کویر ایران برای پایتخت نشینان محسوب می شود، اظهار کرد: حدود 12 هزار و 500 نفر در ایام نوروز سال جاری از کویر مرنجاب بازدید کرده اند که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

کویر مرنجابدر شمال شهرستان آران و بيدگل در استان اصفهان قرار دارد. این کویر از شمال به درياچه ، از غرب به كوير مسيله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره ، از شرق به کویر بند ریگ وپارك ملي كويرو از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود می‌شود.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: هکتار ، چالش ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.