معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی از تولید سالیانه 700 الی 800 تن قارچ در زنجان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه پرورش قارچ فرصتی برای خوداشتغالی در زنجان است گفت:بهره برداری از واحد های پرورش قارچ استان زنجان در قالب های صنعتی و خانگی صورت می پذیرد.

وی در این باره گفت :در حال حاضر 160تا170واحد پرورش قارچ در استان زنجان فعالیت می کنند که از این تعداد6 واحد صنعتی و بقیه واحد تولید خانگی می باشند.

کرامتی افزود : میزان تولید برای هرمتر مربع بستر کاشت قارچ، 20کیلوگرم در نظر گرفته شده وتولید قارچ استان ،به میزان 2 تا 3تن در روز می رسد.

وی با اشاره به سابقه صادرات قارچ استان به کشور عراق افزود: هم اکنون قارچ استان به استان های قزوین ،کردستان و اذربایجان شرقی ارسال می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: تولید و پرورش قارچ،بخصوص در فصول سرد سال در مقایسه با سایر فصل ها در استان به نسبت ،از رونق بیشتری برخوردار است و8 شرکت پشتیبان ،از لحاظ علمی و فنی و نیز تهیه تجهیزات و خرید محصول،واحد های تولید خانگی قارچ استان راتحت پوشش قرار می دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی با اشاره به تشکیل تعاونی ها در این حوزه گفت:امسال تولید ،فراوری و ساماندهی این محصول در غالب تشکیل تعاونیها رونق خواهد گرفت.



انتهای پیام/ش


برچسب ها: تولید ، قارچ ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.