وطنی خبر داد

معاونت علمی از ساخت ربات حمایت می‌کند

وطنی گفت: حمایت از روبات‌های امدادگر در الویت‌ برنامه‌های حمایتی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری قرار دارد و این معاونت به صورت جدی این برنامه را دنبال می‌کند.

علی وطنی معاون علمی و پژوهشی معاونت، علمی و فن آوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: سطح مسابقات ربوکاپ به برگزاری آن در بحث ملی یا بین‌المللی مربوط می‌شود. هر چه سطح علمی کشورهای شرکت  کننده در این نوع مسابقات بالاتر باشد، نشان دهنده سطح علمی بالای مسابقات ربوکات است.

وی افزود: برگزاری مسابقات ربوکات در سطح بین‌المللی، جایگاهی را ایجاد می‌کند که تیم‌های ایرانی در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان قرار گیرند.

معاون علمی پژوهشی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در خصوص حمایت این نهاد از ساخت روبات در کشور گفت: این نهاد از مرحله ساخت نمونه تا نیمه صنعتی و تجاری سازی از ساخت ربات حمایت می‌کند.

وطنی ادامه داد: حمایت از ربات های امدادگر در الویت معاونت علمی و فناوری قرار دارد.

وی تصریح کرد: در صورتیکه برای تجاری سازی  روبات‌ها، بازاری وجود داشته باشد این نهاد آمادگی دارد در قالب ارائه تسهیلات بدون بهره یا با بهره کم اقدام به حمایت از این حوزه کند.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در صورتیکه سازنده‌های روبات‌های صنعتی در قالب شرکت‌های دانش بنیان فعالیت کنند تا 15 سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند و خریداران این روبات‌ها نیز در قالب لیزینگ تسهیلات دریافت می‌کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار