ثبات قیمت گوشت گوساله،لازم الاجرا شدن کاهش طبقات تعرفه ای و کاهش قیمت پرتقال از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،ثبات قیمت گوشت گوساله،لازم الاجرا شدن کاهش طبقات تعرفه ای و کاهش قیمت پرتقال از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در  هفته گذشته است.

بنام گفت: با ایجاد بسترهای مناسب از جمله حمایت واقعی از طراحان مانند تصویب و اجرای قوانین مناسب از جمله پذیرش این رشته هنری در بیمه هنرمندان، بازنویسی سرفصل‌های دانشگاه‌های هنر متناسب با نیازهای بازار، از جمله راهکارهای توسعه طراحی قالی ایران است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با انتقاد از تنظیم بازار میوه در شب عید گفت: تنظیم بازار میوه امسال که به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده بود به نوعی به کسب و کار و تجارت تبدیل شد و پرتقالی که به قیمت 2 هزار و 900 جهت عرضه به مشتری تهیه شده بود کیفیت مناسبی نداشت


معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به رشد کمی و کیفی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های تهران گفت: حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های ایران از رشد 110 درصدی نسبت به سال 92 برخوردار بوده است.

صادرات غير نفتي ايران در سال 1393 در مجموع به 49 ميليارد و 744 ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با سال 1392 به ميزان 18 و 87 صدم درصد افزايش داشت.

رییس اتاق اصناف با اشاره به تشکیل کمیته مشترک بین مجموعه سازمان صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف گفت: امیدواریم با تشکیل این کمیته واحدهای بدون پروانه کسب، نظم پیدا کند و ساماندهی شود.


رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه وعده‌های دولت برای تسهيل فضای تجاری محقق شده است، گفت: با تصویب هیات وزیران طبقات تعرفه‌ای در سال 94 از 14 به 10 طبقه کاهش یافته و این مصوبه از ابتدای سال جاری با ابلاغ به تمامی گمرک‌های سراسر کشور لازم الاجرا شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نتایج توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 و رفع تحریم‌ها در سال جاری، سال 94 را سال توسعه صادرات غیرنفتی دانست.

گمرک ایران در بخشنامه‌ای ارزش خودرو سواری opel مدل 2015 را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

مهاجران با اشاره به قیمت میوه‌های نوبرانه گفت: هر کیلو چغاله بادام کاشان در بازار 30 تا 35 هزار تومان و هر کیلو گوجه سبز بین 50 تا 60 هزار تومان قیمت دارد.

علی رغم تبادل هیات‌های تجاری میان ایران و روسیه برای حل مشکلات بانکی و حمل و نقل و نیز عزم مسئولان دو دولت برای افزایش مبادلات تجاری، آمار گمرک حاکی از کاهش صادرات ایران به روسیه در یازده ماهه سال 93 است.

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به توافق ایران و کشورهای 1+5 گفت: این توافق هم اثرات کوتاه‌مدت و هم بلندمدت در اقتصاد کشور دارد که از جمله اثرات کوتاه‌مدت آن می‌توان به شوک و هیجانی اشاره کرد که توسط افراد عجول به بازار وارد می‌شود.

بر اساس آمار گمرک، در 12 ماهه سال 93، 102 هزار و 683 خودروی سواری به ارزش 2 میلیارد و 128 میلیون دلار به کشور وارد شد.

رئیس اتحادیه نان سنگکی با تأکید بر اینکه با آزادپز شدن نانوایی‌ها کیفیت نان افزایش پیدا می‌کند، گفت: هر عدد نان سنگک به وزن 450 گرم به نرخ آزادپز هزار و 300 تومان قیمت دارد.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی با اشاره به ثبات قیمت گوشت گوساله در بازار گفت: هر کیلو گوشت گوساله مخلوط در بازار 30 هزار تومان قیمت دارد.


مدیرعامل شرکت کشتیرانی با اشاره به توافق ایران و کشورهای 1+5 گفت: یکی از بحث‌های مهم پس از این توافق گسترش حجم تجارت ما است و این در حالی است که طی این سال‌ها بنادر ما به تناسب نیازهای کشور توسعه پیدا نکرده است.

ملکی گفت: پیش‌بینی می‌شود با ورود بره جدید به بازار تا دو هفته آینده تا اواسط اردیبهشت ماه شاهد کاهش قیمت گوشت گوسفند باشیم.

بر اساس آمار گمرک در سال 93،‌ دو میلیارد و 289 میلیون دلار صرف واردات گندم به ایران شد و این محصول در صدر کالاهای وارداتی قرار گرفت

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار