سیروس الوند مجزا شدن بخش‌های ملی و بین‌الملل جشنواره فیلم فجر را باعث افزایش اعتبار جهانی آن دانست.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، کارگردان فیلم‌های «دست‌های آلوده» و «مزاحم» درباره مجزا شدن بخش‌های ملی و بین‌الملل جشنواره بیان کرد: بخش بین‌الملل فضایی متفاوت با بخش ملی جشنواره دارد و همیشه هیأت‌های انتخاب و داوری جداگانه ای نیز داشته و دارد. 

وی افزود: از سوی دیگر بخش ملی جشنواره فجر، محل رقابت فیلم‌های داخلی است اما بخش بین‌الملل جشنواره می‌تواند در حوزه‌های خاورمیانه، جهان اسلام، آسیا یا جهانی فعالیت کند و موضوعات و مضمون های مختلفی را پوشش دهد. البته معتقدم بهتر است برای تثبیت جایگاه بین‌المللی جشنواره ابتدا روی حوزه آسیا تمرکز کنیم. 

این کارگردان سینمای ایران در عین حال برگزاری یک جشنواره بین‌المللی را کاری سخت و پیچیده توصیف کرد و گفت: رقابت با جشنواره‌های معتبر دنیا کار ساده‌ای نیست. نباید تنها به صورت ظاهری برگزاری یک جشنواره بین‌المللی بسنده کرد.

سیروس الوند در پایان سخنانش با اشاره مجدد به استقلال بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از بخش ملی آن اظهار کرد: علی‌رغم آنکه بخش ملی جشنواره فجر به دلیل ریشه داخلی سینمای ایران تاثیرگذاری ویژه‌ای دارد، اما معتقدم که برگزاری جشنواره بین‌المللی مستقل نیز می‌تواند تاثیر خاصی بر سینمای ملی بگذارد. 

بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.