برای تکامل انسان خداوند متعال عشق به اهل بیت و پنچ نور طیبه را لازم دیده و اگر گسی عاشق آل پیامبر نباشد هدفی را که پیامبر اکرم برای آن مبعوث شده...

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛در ادامه نکاتی از سخنان حجت الاسلام صدیقی را در هیئت شهدای گمنام بخوانید.

_امام زمان اگر انسان را از دایره دوستان خودش بیرون کند خیلی سخت است و زندان و کتک و گرسنگی و اذیت شدن بهتر از این است که امام زمان ما را از دایره دوستان خود بیرون کند.خدا آن روز را نیاورد. حضرت آدم برای وصال هیچ راهی جز واسطه قرار دادن پنج نور نداشت.

جبرئیل بعد از این که گریه های حضرت آدم را دید و این که حضرت آدم  دیگر می توانست که نور حضرت زهرا و پیامبر و امیر الؤمنین و حسینین را در حد خودش تحمل کند، حضرت آدم را کنار مستجار ، جایی که حجر الاسود نصب است ، برد خطاب به حضرت آدم گفت که اینک خدا را به این اسمایی که من می گویم قسم بده.

_ الهی یا حمید بحق محمد،یا عالی به حق علی، یا فاطر به حق فاطمه،یا محسن به حق الحسن، یا قدیم الاحسان به حق الحسین. آن جا که این کلمات را اخذ کرد و در قلبش این کلمات مستقر شدند، توبه حضرت آدم را قبول کردند. و دوباره بهشت را به ایشان دادند.

_ ما خدا را با  اسماءش می شناسیم و این ها مظهر رحمت و مهربانی خدا هستند.  احدی به ذات خدا راه نداریم. حضرت زهرا از اسماء الله است و اسم اعظم است. یکی از اسماء فاطمه زهرا ام الکتاب است. کتاب آفرینش مادرشان حضرت فاطمه زهرا می باشد . وجود نازنین حضرت فاطمه  کتاب معرفت حق تعالی است.

_ آیینه جمال و جلال پروردگار منان حضرت فاطمه است. برای تکامل انسان خداوند متعال عشق به اهل بیت و پنچ نور طیبه را لازم دیده و اگر گسی عاشق آل پیامبر نباشد هدفی را که پیامبر اکرم برای آن مبعوث شده، رسالت پیامبر ناقص می شود و آن میوه حاصل نمی شود. مودت مرحله شدید محبت است. محبت امر قلبی است.

_ مودت، وقتی عشق شعله می کشد و زبانه هایش وجود انسان را گرم می کند و انسان را وادار به عکس العمل می کند و حمایت و نصرتش می کند و مسیر او را تقویت می کند و فرهنگ او را رواج می دهد. مودت محبت بروز یافته است. که هم باید از محبوب دم زد و هم باید دنبالش راه افتاد و هم حمایتش کرد.

_ مودت فاطمه طاهره و معرفت دو راهی است که انسان هدایت می شود. وقتی کلمه ای را بر زبان می آورد یعنی خودش را معرفی می کند. خداوند متعال هم حرف زده و خودش را معرفی کرده است. این عالم حرف خداست. در رأس این ها خداوند کلمات جامعی دارد که به آن کلمات تامات است.
منبع:عقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار