متأسفانه اغلب افراد از نقش و اهمیت سینوس‌ها در سلامتی بدن بی‌اطلاع بوده و یا اطلاع‌ کافی ندارند که همین موضوع موجب غفلت آنها از بیماری سینوزیت شده است.

احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سینوس‌ها یا حفره‌های استخوانی در دو طرف بینی، پشت گونه‌ها، چشم‌ها و روی پیشانی قرار دارند و داخل آنها از هوا پر است. 

وی با اشاره تأثیر سینوس‌ها در عملکرد بهتر بسیاری از فعالیت‌ها و عضوهای بدن، تأکید کرد: متأسفانه اغلب افراد از نقش و اهمیت سینوس‌ها در سلامتی بدن بی‌اطلاع بوده و یا اطلاع کافی ندارند که همین موضوع موجب غفلت آنها از بیماری سینوزیت شده است. 

سراوانی گفت: لایه غشای مخاطی سینوس‌ها و بینی، نوعی مایع رقیق را به صورت منظم و مداوم ترشح می‌کند که در نتیجه آن هوای تنفسی پیش از ورود به ریه‌ها تمیز، گرم و مرطوب می‌شود. 

وی یادآور شد: سینوس در بالا برد قدرت و حساسیت بویایی و جلوگیری از انتقال ضربه‌ها به اجزای داخل مخچه نقش دارند. 

سراوانی خاطر نشان کرد: محافظت از سینوس‌ها به ویژه از طریق محافظت سر و صورت از سرما، جلوگیری از وارد آمدن ضربه سر و صورت، درمان به موقع حساسیت‌ها، درمان زود هنگام سرماخوردگی و پرهیز از استعمال دخانیات و مواد مخدر امکان پذیر است. 



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار