نوباوه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تعرض ماموران عربستان به 2 نوجوان ایرانی «سیاسی» است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تعرض ماموران عربستان به 2 نوجوان زائر ایرانی گفت: به نظرم این یک اقدام صددرصد سیاسی و برنامه‌ریزی شده است.

تعرض ماموران عربستان به 2 نوجوان ایرانی «سیاسی» استبیژن نوباوه با اشاره به اقدام شنیع مأموران عربستان در رابطه با دو  نوجوان زائر ایرانی که اخیراً در فرودگاه جده روی داده است،‌ به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: به نظرم این یک اقدام صددرصد سیاسی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: اقدام مأموران عربستان شنیع و خیراخلاقی بوده و سابقه نداشته است و بنده فکر می‌کنم که این کار با اطلاع دولت عربستان صورت گرفته است. 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که چنین کاری در عربستان حکم اعدام دارد، تصریح کرد: اگر دولت عربستان می‌خواهد بگوید که این کار دولتی نبوده است باید حکم را در مورد آن‌ها اجرا کند.

وی افزود:‌ دولت عربستان ضمن اعلام موضع، باید بگوید که این اقدام شنیع توسط دو شخص متخلف صورت گرفته و آن‌ها را به اشد مجازات برساند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: سالانه حدود 800 هزار زائر به عربستان می‌روند که هزینه آن‌ها در عربستان 3.5 میلیارد دلار است و خیلی از کسبه عربستان در صورت سفر نکردن ایرانیان ورشکسته می‌شوند.

وی ادامه داد‌: اگر عربستان اقدامات لازم را انجام ندهد قطعاً اعزام زائران ایرانی به حج عمره با مشکلاتی مواجه خواهد شد. 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: دولت ایران هم باید اقدام عملی در این رابطه انجام دهد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار