وزیر خارجه استرالیا در سفر هفته آینده خود به تهران درباره وضع مهاجران غیرقانونی ایرانی و بازگرداندن آنها به کشورشان رایزنی خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از العربیه؛ "تونی ابوت" نخست وزیر استرالیا امروز مدعی شد تهران باید آن دسته از ایرانیان مقیم استرالیا را که موفق به گرفتن پناهندگی از این کشور نشده اند به ایران باز گرداند."

ابوت با اشاره به سفر هفته آینده "جولی بیشاپ" -- وزیر خارجه استرالیا -- به تهران افزود: "خانم بیشاپ در مورد بازگرداندن ایرانیانی که موفق به گرفتن اقامت این کشور نشده اند با مقامات ایرانی رایزنی خواهد کرد."

این اقدام اداره مهاجرت استرالیا در ادامه سیاستهای کنترل مهاجران غیرقانونی به استرالیا، جزایر نائورو و پاپوآ گینه نو صورت گرفته است.

در حال حاضر اداره مهاجرت استرالیا در جستجوی ایرانیانی است که موفق به گرفتن اقامت این کشور نشده اند.

ایرانیان حدود 20 درصد (1848 نفر) از مهاجران غیرقانونی را که در اداره مهاجرت استرالیا بازداشت هستند تشکیل می دهند. همچنین بیش از 1700 ایرانی در بازداشتگاه های نائورو و پاپوآ گینه نو به سر می برند.

استرالیا از سال 2013 با تحکیم قانون مهاجرت، پناهجویانی را که غیرقانونی و از طریق مرزهای آبی وارد استرالیا می شوند بازداشت و به کشورهایشان باز می گرداند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار