به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران همیلتون با ثبت زمان ۱.۳۵.۷۸۲ در مرحله آخر زمانگیری، سریعترین تایم رقابت را زد و بدین ترتیب به عنوان مالک رده اول در استارت مرسدس خود را در پولپوزیشن پارک کرد.
با اینکه همیلتون در مرحله آخر زمانگیری یکبار دیگر هم سعی کرد زمان بهتری ثبت کند، اما تایم دفعه اول او به اندازهای خوب بود که کسی نتواند موقعیت او در استارت را تهدید کند. بدین ترتیب، همیلتون برای سومین بار پیاپی در این فصل و برای سومین بار مداوم در شانگهای رده اول در استارت را بدست آورد.
نیکو روزبرگ دیگر راننده مرسدس هم با اینکه توانست در مرتبه دوم حضورش در Q3 تایم بهتری ثبت کند، اما این زمان برای شکست دادن لوئیس همیتون کافی نبود. این راننده آلمانی با اختلاف اندکی از هم تیمی خود در رده دوم قرار گرفت و فردا از خط اول مسابقه را آغاز میکند.
سباستین فتل راننده تیم فراری و برنده رقابت قبلی در مالزی در سریعترین زمان خود موفق شد در رده سوم این تایمگیری حضور داشته باشد. فتل با اینکه در مکان سوم فراری خود را پارک کرد، اما اختلاف زمانی او با همیلتون ۰.۹ ثانیه بود.
در آخرین مرحله به غیر از مرسدسها، ویلیامزها هم بسیار سریع دیده میشدند. با اینکه فلیپه ماسا تا رده سوم در جدول زمانهای تایمکیری بالا آمده بود، اما این رده را به فتل واگذار کرد تا فردا از مکان چهارم مسابقه خود را آغاز کند. والتری بوتاس هم تیمی او هم با اختلاف ۰.۲ ثانیه در رده پنجم دیده شد.
کیمی رایکونن دیگر راننده فراری نتوانست مانند فتل تایم خود را بهتر کند و در رده ششم جدول زمانگیری باقی ماند.
دنیل ریکاردو تنها رانندهای بود که توانست ردبول را به مرحله آخر زمانگیری برساند. این راننده استرالیایی RB11 خود را در رده هفتم پارک کرد و رومین گروژان از لوتوس او را در رده هشتم تعقیب کرد.
سائوبر هم که آخرین بار با هر دو اتومبیل خود در گرندپری آمریکا ۲۰۱۳ در مرحله آخر زمانگیری دیده شده بود، در شانگهای اتومبیلهای خود را در ردههای نهم و دهم قرار داد.
پاستور مالدونادو راننده دیگر تیم لوتوس در رده یازدهم حذف شد و با اختلاف اندکی شانس حضور داشتن در مرحله آخر زمانگیری را از دست داد. او را دنی کیات از ردبول در رده دوازدهم تعقیب کرد و مکس فرشتاپن و کارلوس ساینز رانندگان تازه وارد توروروسو هم در ردههای سیزدهم و چهاردهم قرار گرفتند.
سرجیو پرز راننده تیم فورسایندیا با اینکه در مرحله اول زمانگیری یکی از رانندگان سریع در شانگهای بود، اما در مرحله دوم تبدیل به کندترین راننده شد و در رده پانزدهم باقی ماند. هم تیمی او نیکو هالکنبرگ هم در همان مرحله اول و در رده شانزدهم حذف شده بود.
مکلارن که با امیدهای فراوانی در این تایمگیری حضور داشت و آخر هفته تقریباً خوبی را پشت سر گذاشته بود، در نظر داشت تا به مرحله دوم زمانگیری برسد. اما باتن و آلونسو موفق به انجام این کار نشدند و این تیم باری دیگر در مرحله اول زمانگیری حذف شد.
جنسون باتن در حالی در رده هفدهم حضور داشت که آلونسو باری دیگر در پس او و در رده هجدهم دیده شد. البته لازم به ذکر است که مکلارنها تنها با اختلاف ۰.۲ ثانیه شانس حضور در مرحله دوم را از دست دادند و نسبت به سریعترین زمان در مرحله اول تایمگیری ۱.۷ ثانیه کندتر بودند.
آخرین ردههای این تایمگیری هم از آن رانندگان مانور ماروشا شد.