برطبق شواهد موجود، حدود یک سوم موارد عفونت‌های بیمارستانی مربوط به عفونت ادراری و بقیه موارد به طور عمده مربوط به عفونت‌های تنفسی، خونی و محل جراحی است.

حسن هدیه لو فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عفونت‌های بیمارستانی با افزایش مدت اقامت بیمار در بیمارستان، افزایش طول درمان، بالا رفتن هزینه‌های بیمارستانی برای بیمار و سیستم درمانی و افزایش ناتوانی و مرگ و میر مبتلایان همراه هستند. 

وی با بیان اینکه دستگاه ادراری بیش از سایر دستگاه‌های بدن دچار عفونت می‌شود، تأکید کرد: بر طبق شواهد موجود، حدود یک سوم موارد عفونت بیمارستانی مربوط به عفونت ادراری و بقیه موارد به طور عمده مربوط به عفونت‌های تنفسی، خونی و محل جراحی است. 

هدیه لو افزود: نظارت ناکافی به ویژه در بخش‌های جراحی، اتاق عمل و مراقب ویژه، عدم آگاهی پرسنل از راه‌های پیشگیری و انتقال عفونت، عدم رعایت بهداشت فردی و گروهی، استفاده از لوازم و وسایل آلوده، عدم استریل مناسب لوازم و ابزار  و مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک‌ها از جمله دلایل اصلی بروز عفونت‌های بیمارستانی است. 

وی گفت: البته بروز عفونت‌های بیمارستانی تنها در بین بیماران مشاهده نمی‌شود، بلکه موارد این عفونت‌ها در بین پرسنل بیمارستانی نیز بسیار قابل ملاحظه است. 

هدیه لو خاطر نشان کرد: هزینه‌های ناشی از عفونت‌های بیمارستانی سالانه ده‌ها میلیارد تومان است که بر مردم و سیستم بهداشت و درمان کشور تحمیل می‌شود. 




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار