پژوهشگر و محقق اسپانیایی با اشاره به بزرگنمایی‌های کشورهای غربی در موضوع هسته‌ای ایران گفت: تلاش های اسرائیل برای به گوشه راندن و منزوی کردن ایران است که جنبه‌ای سیاسی دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، مانوئل گالیانا در نشست بزم اندیشه موسسه جوانان آستان قدس رضوی با موضوع «داعش، مولود نامشروع اسرائیل» افزود: کشورهای فرانسه و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران صادق نیستند.

وی افزود: طبق بیانات امام خمینی(ره) در زمان جنگ ایران و عراق مبنی بر استفاده نکردن از سلاح های شیمیایی و فتوای آیت الله خامنه‌ای که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیر مجاز است؛ فعالیت‌های هسته ای جمهوری اسلامی ایران صلح آمیز بوده و در حوزه تحقیقات علمی می باشد.

این پژوهشگر اسپانیایی اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی موضع گیری فرانسه نسبت به ایران وجود فردی به نام لوران فابیوس با گرایش یهودی و ماسونی است که نفوذ و قدرت بسیاری در حکومت فرانسه دارد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر تشکیلات آی‌پک نیز عامل اصلی موضع گیری آمریکایی های در مورد فعالیت هسته ای ایران می باشد زیرا نفوذ زیادی در کنگره و سنای آمریکا دارند.

گالیانا خاطرنشان کرد: در بیانیه اخیر در سوئیس نیز به طور شفاف مشخص نیست که با تعلیق غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران، تحریم ها به طور قطع برداشته خواهد شد لذا رویکرد رهبر جمهوری اسلامی ایران به توافق در مذاکرات کاملا سنجیده و قابل دفاع است.

این محقق و پژوهشگر اسپانیایی اذعان داشت: کشورهای آمریکا و فرانسه در مذاکرات گروه‌های 1+5 صادق نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: جهاد وهابیت بر مبنای یک ایدئولوژی دروغینی است که هدف اصلی آن شکل گیری تخریب اسلام از درون است.

گالیانا درباره عقبه و گذشته گروه داعش گفت: عقبه داعش به جبهه النصره به سوریه باز می گردد و این گروه و تمامی گروه‌های تروریستی مشابه توسط آمریکا و انگلیس حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر مانند قطر و عربستان از گروه داعش حمایت مالی می‌کنند، افزود: سوریه توان مقابله با داعش را ندارد اما به کمک ایران داعش در عراق زمین گیر شده است اما گسترش داعش فقط به سوریه و عراق ختم نمی شود و اکنون این گروه یک تهدید جهانی به شمار می رود.

این نویسنده اسپانیایی بیان کرد: اکنون دامنه اقدامات داعش در شمال آفریقا گسترش یافته است و پیشروی داعش در کشوری مانند لیبی به دلیل همجواری آن با اروپا می تواند موجب بروز درگیری‌هایی بین اروپا و خاورمیانه شود.

این پژوهشگر اسپانیایی با اشاره به شکل گیری ریشه های وهابیت در قرن ششم میلادی گفت: پدربزرگ عبدالوهاب، بنیان گذار وهابیت یک یهودی از ترکیه بوده و عبدالوهاب نیز در سال 1750 میلادی با یک خانواده سعودی ازدواج می کند لذا ارتباطی به این ترتیب بین وهابیت و یهودی ها بوجود می آید، از سوی دیگر ریشه خانواده آل سعود هم به خانواده یهودی ها در بصره عراق بازمی گردد.

این پژوهشگر اسپانیایی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اولین کتابش با عنوان بحران جهانی در سال 2008 به چاپ رسید، بیان کرد: نسخه دوم این کتاب در سال 2010 منتشر شد.

وی با اشاره به چاپ کتاب «نظم نوین جهانی» عنوان کرد: این کتاب همچنین به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.

گالونیا درباره کتاب «نظم نوین جهانی» گفت: یکی از فصل‌های این کتاب برگرفته از سخنان یکی از اساتید دانشگاه تل آویو درباره به وجود آمدن اسرائیل و مبانی شکل گیری آن است.

وی خاطرنشان کرد: به گفته این استاد دانشگاه یهودیت صرفاً یک دین بوده و اسرائیل تلاش می کند که یهودیت را به یک اصلی که اصلاً وجود ندراد، مرتبط کند.

این پژوهشگر اسپانیایی در ادامه اظهار داشت: نهاد بین المللی یهودیان در کشور اسپانیا با تلاش رئیس جمهور سابق آن شکل گرفت و یک سال پیش نیز قانونی در این کشور مبنی بر اینکه هر فردی که ثابت کند اصالت یهودی دارد به او حقوق شهروندی اسپانیایی تعلق می گیرد، به تصویب رسید.

وی کتاب «جنگ صهیونیست علیه خمینی» و «جهاد وهابیت» را از دیگر کتاب‌هایی ذکر کرد که منتشر کرده است و افزود: در کتاب جنگ صهیونیست علیه خمینی مصداق‌هایی از تحریف ترجمه سخنان روسای جمهوری اسلامی ایران آقایان احمدی‌نژاد و روحانی توسط رسانه‌های غربی در مورد اسرائیل آورده شده است.

به گفته گالیانا ، رسانه‌های غربی سعی دارند تا نگاه‌های ایران علیه صهیونیست را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

وی نقش حمایت های غرب در راه اندازی انقلاب های رنگین از طریق نهادهای غیردولتی را از دیگر مطالب کتاب «جنگ صهیونیست علیه خمینی» عنوان کرد و افزود: در ادامه این کتاب همچنین موفقیت‌های ایران در عدم وابستگی به نفت نیز بیان شده است.

این نویسنده و پژوهشگر اسپانیایی در ادامه به معرفی کتاب «جهاد وهابیت» پرداخت و گفت: 50 درصد مطالب این کتاب ترجمه شده است و در سال 2013 مابقی کتاب را بر اساس مقالات جدید به نگارش درآوردم.

وی موضوع سلفی ها و رادیکالیسم در آفریقا، ارتباط نزدیک عربستان با صهیونیست‌ها و آمریکا، تکنیک های صهیونیستی بکاررفته توسط گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه و ارتباط آن با وهابیت را مهم‌ترین مطالب عنوان شده در کتاب «جهاد وهابیت» ذکر کرد.

گالیانا با بیان اینکه کتاب «جهاد وهابیت» دو هفته قبل از توهین نشریه شارلی ابدو به ساحت پیامبر اسلام (ص) در پاریس چاپ شد، افزود: ماجرای شارلی ابدو یک سناریوی تکراری توسط صهیونیست‌ها علیه اسلام است که پیشتر نیز نمونه‌های عینی آن را در جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم مشاهده کرده بودیم.

وی گفت: در این کتاب ماجرای جنگ جهانی سوم که بین مسیحیان و صهیونیست‌ها و مسلمانان و وهابی ها خواهد بود، مطرح شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی من این است که با توجه به وضعیت فعلی، احتمال وقوع جنگ جهانی سوم وجود ندارد زیرا کوچکترین حرکتی منجر به کشته شدن میلیون‌ها انسان خواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.