استفاده صحیح از لاین می‌تواند یک فرصت مناسب برای پیشرفت علمی و فرهنگی ما باشد اما استفاده نادرست از آن می‌تواند یک تهدید و خطرناک محسوب شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  در صورتیکه شما هم از یک گوشی تقریبا پیشرفته و یک خط اینترنت که به طور تقریبی سر استفاده از لاین هم فرصت است وهم تهدید!/ فرهنگ استفاده از لاین را فرا بگیریدسرعت برخوردار باشید حتما با سرگرمی‌های مختلفی در فضای مجازی آشنا شده‌اید. یکی از این فضاهای مجازی پر کاربر، لاین است که می‌توان در آن دل نوشته‌ها، خاطرات، نظرها، خبرهای آموزشی، علمی،فرهنگی، اجتماعی گذاشت که این نوشته‌ها می‌تواند دارای ابعاد و پیامدهای مثبت یا منفی در کاربران ایجاد کند. 
 
البته لازم است که در این زمینه فرهنگ سازی مناسبی صورت بگیرد تا شاهد بسیاری از مشکلات و عواقب ناشی از آن نباشیم. 
 
بر این اساس امیر خجسته کاشانی روان شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرهنگ‌‌سازی لازم در زمینه استفاده از نرم افزار لاین اظهار داشت: با ورود هر تکنولوژی نیاز به فرهنگ سازی برای استفاده از آن ضروری است. به طور مثال در مورد استفاده از نرم افزار لاین علاوه بر اطلاع داشتن از طریق استفاده از این تکنولوژی، افراد باید نسبت به اظهار نظرات و مطالبی که در آن باقی می‌گذارند، احساس مسئولیت داشته باشند. 
 
وی تصریح کرد: از لحاظ روان شناسی با توجه به مشغله‌های فراوان زندگی شخصی، نیاز به تفریح سالم  و فعال کردن سیستم‌های پاداشی مغز برای افراد ضروری است در مورد استفاده از این نوع نرم افزار در صورت استفاده صحیح با برنامه‌ریزی مناسب برای تخلیه روانی ایجاد شادابی و نشاط و تقویت‌ سیستم پاداشی مغز می‌تواند مفید باشد اما استفاده مکرر از آن مشکل ساز است. 
 
خجسته کاشانی افزود: متأسفانه برخی جوانان در 24 ساعت(شبانه روز) به طور مداوم از این نرم افزار استفاده کرده و حتی با گوشی خود به خواب رفته یا بیدار می‌شوند که باید به این دسته از جوانان توصیه کرد که این کار از لحاظ سلامت جسمی و روحی خطرناک است. 
کاشانی تأکید کرد: با مدیریت احساسات، هیجانات، برنامه‌ریزی زمانی، بدون توهین کردن به دین مبارک اسلام و احترام گذاشتن به باورهای دیگران، بدون گذاشتن دل نوشته‌های سبک و بی محتوی، می‌توانند از آن استفاده کنند. 
 
گفتنی است، استفاده از این نرم افزار لاین با مدیریت زمان و فرهنگ سازی لازم می‌تواند برای ما نه تنها عواقب خاصی نداشته بلکه فرصتی برای پیشرفت‌ علمی و فرهنگی ما باشد، در صورتیکه استفاده صحیح از آن را خوب بدانیم!! 

گزارش از ایده مفرح 

انتهای پیام/
برچسب ها: لاین ، فرصت ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار