شرکت پالايش گاز پارسيان،سال گذشته بيش از 24 ميليارد و 963 ميليون مترمکعب گاز را فرآورش و به خطوط سراسري ارسال کرده است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا؛ مديرعامل شرکت پالايش گاز پارسيان اظهار داشت: سال 92 بيش از 23 ميليارد و 803 ميليون مترمکعب گاز فرآورش شد که پارسال بيش از يک ميليارد و صد ميليون مترمکعب افزايش داشت.

فرشيد ابدالي افزود: اين شرکت در سال 92 بيش از 10 ميليون و 176 هزار بشکه ميعانات گازي توليد کرد که پارسال به 10 ميليون و 226 هزار بشکه رسيد .

وي يادآور شد: ميعانات توليد شده در چهار مخزن 18 هزار مترمکعبي ذخيره و با خط لوله 10 اينچ به عسلويه ارسال و از آنجا به خارج از کشور صادر مي شود.

به گفته وي، اين پالايشگاه با توليد سالانه 24 ميليارد مترمکعب ، سومين تامين کننده گاز طبيعي کشور محسوب مي شود که 46 درصد از خوراک خود را از حوزه تابناک ، 11 درصد از حوزه وراوي و 43 درصد را نيز از حوزه هما- شانول دريافت و پس از فرآورش به خط چهارم سراسري ارسال مي کند.

مديرعامل شرکت پالايش گاز پارسيان تاکيد کرد: 12 و هشت دهم درصد گاز کشور در اين شرکت توليد مي شود.

ابدالي با بيان اينکه افزايش ايمني پالايشگاه با ارتقاي فرهنگ ايمني کارکنان از اهداف اين شرکت به شمار مي رود ، افزود: تاکنون 19 ميليون و 410 هزار نفر- ساعت کار بدون حادثه در اين شرکت ثبت شده است.

وي ادامه داد: حفظ و پايداري ظرفيت توليد گاز با کيفيت مطابق با استانداردهاي شرکت ملي گاز ايران، تامين قطعات يدکي مورد نياز از منابع داخلي، روزآمد کردن فناوري ها از اهداف اين شرکت است.

مديرعامل شرکت پالايش گاز پارسيان گفت : اين شرکت، گاز استانهاي فارس، يزد، اصفهان، قم و بخشي از تهران را تامين مي کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار