سناتور دموکرات تاکید کرد طرح وی برای تصویب اختیار بازنگری کنگره در توافق نهایی با ایران، در مذاکرات هسته‌ای تیرماه اخلال ایجاد نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «باب منندز » سناتور دموکرات کنگره آمریکا تاکید کرد طرح وی و سناتور کورکر برای تصویب اختیار بازنگری کنگره در توافق نهایی با ایران به هیچ وجه در مسیر مذاکرات هسته‌ای تا ماه ژوئن (تیر ماه) اخلال ایجاد نمی‌کند. 

منندز در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد:«من درباره ایران و بلندپروازیهای هسته‌ای ایران نگران هستم. برای من باورکردنی نیست دولتی در آمریکا چه دولتی فعلی و چه دولتی دیگر تا این حد جلو برود و دموکراسی مبتنی بر قانون اساسی ما را به خطر بیندازد. »

باب منندز در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: نگرانیهای من این است؛ اول اینکه ما از اهداف ملی خود در سطح جهانی درباره منع تکثیر و اشاعه تسلیحات هسته‌ای فاصله گرفته‌ایم و اکنون تلاش می‌کنیم فقط آن را مهار و مدیریت کنیم. این تغییری اساسی در سیاست جهانی ماست. 

وی ادامه داد: دوم اینکه بسیاری از ما پیش از اعلام توافق چارچوب، می‌گفتیم آیا این چارچوب مکتوب خواهد بود. به علت اینکه این توافق مکتوب و امضا شده نیست، تفسیر‌ها از آن نیز متفاوت خواهد بود. تفسیر درباره کاهش تحریم‌ها کاملا متفاوت است. این مسئله مشخص می‌کند ایران تا چه حد می‌تواند تحقیق و توسعه خود را تقویت کند و با پیشرفت ایران در تحقیق و توسعه، زمان گریز هسته‌ای ایران کوتاه‌تر می‌شود. 

وی افزود: سوم اینکه بازرسی‌ها بی‌‌‌نهایت مهم است. ما باید بدانیم ایران در زمینه تسلیحاتی کردن برنامه هسته‌ای خود تا کجا پیش رفته بود؛ برای اینکه نه فقط زمان گریز هسته‌ای ایران را بدانیم، بلکه بدانیم ایران با چه سرعتی می‌تواند برنامه خود را تسلیحاتی کند. 

منندز درباره فشار کاخ سفید برای منصرف کردن دموکرات‌ها از تصویب طرح منندز- کورکر گفت: من از طرح خودم عقب نشینی نمی‌کنم. من معتقدم این وظیفه کنگره است. من از همه همکارانم می‌خواهم از حق خود برای بازنگری درهرگونه توافق با ایران استفاده کنند. 

منندز در ادامه این مصاحبه گفت: من و کورکر می‌خواهیم مطمئن شویم طرحی که تنظیم می‌کنیم موثر باشد، ما دنبال این نیستیم که در کار دولت اخلال ایجاد کنیم بلکه می‌خواهیم کنگره نقشی مسئولانه داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار