وزیر خارجه آمریکا گفت با نمایندگان کنگره درباره چارچوب توافق هسته‌ای لوزان گفتگو می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا گفت در نشست امروز خود با نمایندگان کنگره درباره چارچوب توافق هسته‌ای لوزان و مسائل باقیمانده برای دستیابی به توافق نهایی با ایران گفتگو می‌کند. 

کری در اظهارات خود گفت: «من بسیار منتظر این بودم که فرصتی به دست آید تا به تبادل نظر بپردازیم و به پرسش‌ها گوش کنیم و فرصتی برای بحث با اعضای مجلس نمایندگان داشته باشیم زیرا در این مدت برداشت‌های درست و نادرست و پرسش‌های بسیاری مطرح شده است. خوب است که فرصتی به دست آمده تا بتوانیم درباره این موضوع با دیگران سخن بگوییم.»

وی افزود:« لازم است درباره چیزی که واقعا در تفاهم (لوزان) گنجانده شده و کارهایی که باقی است و باید انجام شود گفتگو کنیم. ما دو ماه و نیم دیگر وقت داریم تا مذاکره کنیم. »

وی ادامه داد:« ما امیدواریم که کنگره با دقت گوش کند و پرسش‌هایی را که در نظر دارد، بپرسد و در ضمن فضا و وقت مورد نیاز ما را هم تامین کند تا بتوانیم کاری بسیار دشوار را که اهمیت بسیار زیادی برای کشور ما دارد به سرانجام برسانیم. این مسئله با امنیت ملی ما سر و کار دارد. امیدواریم که این گفتگو بسیار سازنده باشد.» 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار