بر طبق نتایج مطالعات اخیر، پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب و در مقابل مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها، راهکار مهم و اصلی پیشگیری از ابتلا به بیماری آرتروز است.

هادی عبادی جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: متاسفانه در چند سال موارد ابتلا به آرتروز به دلایلی نظیر عدم تحرک مناسب بدنی، حرکات ورزشی غیر اصولی و تغذیه نامناسب افزایش یافته و از همه نگران کننده‌تر، شیوع این بیماری در سنین قبل از 65 سالگی است.

وی با بیان اینکه به طور کلی نوع تغذیه مردم نقش مهمی در پیشگیری یا افزایش خطر ابتلا به آرتروز دارد، تأکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، پرهیز از مصرف غذا‌های پرچرب و در مقابل مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها، راهکار مهم و اصلی پیشگیری از ابتلا به بیماری آرتروز است.

عبادی افزود: البته باید اذعان داشت که اغلب افراد جامعه در زمینه مصرف غذاهای پرچرب، احتیاط کافی ندارند و در این زمینه متاسفانه افراد جوان و نوجوان کمتر به این موضوع دقت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب، برای پیشگیری از آرتروز بهتر است که از مصرف زیاد غذاهایی نظیر گوشت قرمز، تخم مرغ، غذاهای بسیار شیرین، نمک زیاد، لبنیات و برخی دیگر از غذاهای حیوانی پرهیز کرد.

عبادی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از آرتروز، علاوه بر سبزیجات باید موارد غذایی دیگری نظیر ماهی‌ها، غلات و میوه‌ها را نیز به میزان کافی مورد مصرف قرار داد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.