عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقدام شهرداری منطقه 2 در خصوص حصار کشی بخشی از پارک شقایق در ایام نوروز کار شایسته‌ای نبود.

هشدار حقانی به حصار کشی پارک شقایق در ایام نوروز/ انتقاد حقانی به ساخت و ساز در حریم رود اوین درکه

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در  جلسه علنی امروز (سه شنبه) با اشاره به شکایت اهالی منطقه اوین از شهرداری منطقه 2 اظهار کرد: روز گذشته بازدیدی از رود دره اوین داشتم که تصرف‌هایی در عرصه 150 هکتاری فضای سبز این منطقه انجام گرفته بود و اهالی محل نیز از اقدام شهرداری شکایت داشتند.

وی افزود: شهرداری می‌تواند به هر نحوی مقتضی از موضوع توافق در قالب تغییر کاربری و واگذاری راسا تصمیم گیری و اقدام کنند که این مسئله خلاف قانون است و حقی را از فروشنده سلب کرده است.

حقانی گفت: اقدام شهرداری در این منطقه قابل تقدیر است که اقدام به تخریب هزار واحد مسکونی بدون مجوز و سند مالکیت کرده‌ است اما متاسفانه شهرداری در این منطقه مجوز به ساخت ساختمان در حریم پل ولایت داده است که این مسئله شکایت اهالی محل را در پی داشت.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست مردم، ادامه داد: مردم از شهرداری درخواست دارند که زمینی معوض به مساحت 75 یا 100 متر در منطقه‌ای دیگر به اهالی محل واگذار شود تا مردم بتوانند سرپناهی برای خود تهیه کنند.

حقانی در تذکر دوم خود به اقدام غیر قانونی حصار بندی پارک شقایق اشاره کرد و گفت: دو هفته بعد از 17 اسفند و بعد از تاکیدات سازمان محیط زیست، تصرفاتی در پارک شقایق در سرو شرقی انجام شد و حصار بندی‌هایی در آن منطقه دیده می‌شود و این در حالی است که در بودجه سال 94 رقم قابل توجهی برای بهره برداری از پارک‌ها دیده شده است و این اقدام در تعطیلات نوروز و در زمان اوقات فراغت مردم کار شایسته‌ای نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار