با توجه به پراکنش خوب بارندگی و رطوبت نسبی موجود در هوا و افزایش سرعت رشد علف های هرز کشاورزان مراقب تراکم بالایی رشد علفهای هرز در مزارع باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛با اشاره به اینکه کاهش دمایی که اتفاق افتاده و افزایش رطوبت نسبی شرایط را برای طغیان زنگ زرد گندم فراهم کرده است گفت: کشاورزان و کارشناسان می بایست ردیابی های لازم را از مزارع گندم انجام بدهند و به محض مشاهده ی علامتی از وجود زنگ زرد گندم که شامل لکه های زرد رنگ روی برگ های پایینی گندم می باشد اطلاع رسانی لازم را انجام بدهند.

کرامتی افزود : اگر در زمان مناسب مبارزه علیه این بیماری صورت نگیردبه سادگی می تواند کل گیاه و سطح مزرعه را فرا گیرد وتبدیل به یک اپیدمی سنگین شود که گاهاٌ خسارت 40 الی 50 درصدی به مزارع وارد می کند.

وی به عامل تهدید کننده دیگری اشاره کرد و گفت: با توجه به پراکنش خوب بارندگی و رطوبت نسبی موجود در هوا سرعت رشد علف های هرزنیز افزایش یافته است،

از کشاورزان تقاضا داریم از مزارع خود بازدید نمایند و هر جا که تراکم بالایی از رشد علف هرز در مقایسه بامحصول خود مشاهده کردند حتما اقدام به سم پاشی و مبارزه ی اصولی نسبت به آن بپردازند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: اگر این نکات ذکر شده که بیشتر مربوط به جنبه های حفظ نباتات می باشد مورد رعایت کشاورزان عزیز قرار گیرد، امیدواریم امسال بتوانیم بیش از 350هزار تن گندم در استان تولید نماییم.

انتهای پیام/س


برچسب ها: کشاورزان ، علف ، مزارع ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.