هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد:

فرصت جدید سرمایه‌گذاری ایجاد دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران / عرصه رقابت در حوزه آموزش پزشکی گسترده‌ترمي شود

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت اجازه ورود سرمایه‌گذاران برای تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی غیر دولتی تحت نظر این وزارتخانه در ایران یا کشورهای اطراف را داده است.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: روند خروج جوانان به سمت برخی کشورهایی که هیچ کیفیت آموزشی در بخش پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و حتی رشته‌های PHD ندارند، باید به طریقی کاهش یابد و پیشنهاد ما جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد فرصت‌های جدید برای ایجاد دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشورهای اطراف و یا داخل است.

دکتر هاشمی ادامه داد: زمانی تصور می‌شد آموزش پزشکی در کشور حاکمیتی و ویژه وزارت بهداشت است ولی این طور نیست اگر بخش خصوصی تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشد با رعایت حداقل استانداردها می‌تواند در توسعه مراکز آموزشی پزشکی سرمایه‌گذاری و مشارکت داشته باشد.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سؤال که آیا دانشگاه آزاد که در پزشکی فعال است نسبت به این اقدام معترض نیست، گفت: دانشگاه آزاد نیز یکی از بخش‌های خصوصی است و دانشجویان را در برخی رشته‌های پزشکی تربیت می‌کند و این روند مورد تأثیر و حمایت وزارت بهداشت و درمان قرار دارد.

 وزیر بهداشت تصریح کرد: با ایجاد دانشگاه‌های خصوصی می‌توان عرصه رقابت در حوزه آموزش پزشکی را گسترده‌تر کرد که این امر در نهایت منجر به ارائه خدمات بهتر آموزش در حیطه پزشکی خواهد شد که با این روند جایی برای اعتراض احتمالی از جانب دانشگاه آزاد اسلامی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار