رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه امسال با وحدت و اتحاد و همدلی راه توسعه کشور را پیش خواهیم برد، گفت: همه قدرت‌های بزرگ دنیا و حتی رئیس جمهور آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که نظام مستحکم ایران قابل سرنگونی نیست.

امسال با همدلی راه توسعه کشور را پیش خواهیم برد
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در سفر استانی خود در ورزشگاه شهید عضدی شهرستان رشت در جمع مردم حاضر شد.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود در پاسخ به احساسات مردم  حاضر در ورزشگاه گفت: چه کسی قادر است از این همه احساسات و لطف و محبت مردم در سراسر خیابان‌ها از فرودگاه تا استادیوم و اجتماع عظیم شما تشکر و قدردانی کند. افتخار من و همراهان این است که امروز و فردا بهترین میزبانان را داریم. 

وی گفت: امسال سال فاطمی است آغازش تا پایانش به نام مطهر صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) است همان بانوی بزرگی که هر کجا در سختی‌ها و مشکلات به آستانه مقدسش سر فرود آوردیم لطف و محبتش را از ملت ما دریغ نداشت. 

دکتر روحانی تصریح کرد: امسال سال همدلی، وحدت و اتحاد است امسال سال اعتماد بین دولت و ملت است امسال سالی است که دولت با همه توان در برابر این ملت بزرگ تلاش و کوشش خواهد کرد تا خداوند و دل مردم از این نظام و دولت ان‌شاالله راضی باشد. 

حجت‌الاسلام روحانی بیان داشت: امسال باید از منافع فردی بگذریم چون سال همدلی است از منافع حزبی بگذریم از منافع جناحی بگذریم همه و همه به منافع ملی و عزت ملی بیاندیشیم. 

وی با اشاره به اینکه امسال با وحدت و اتحاد و همدلی راه توسعه کشور را پیش خواهیم برد، گفت: همه قدرت‌های بزرگ دنیا و حتی رئیس جمهور آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که نظام مستحکم ایران قابل سرنگونی نیست.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: به اذعان همه قدرت‌های دنیا و حتی به اعتراف رئیس‌جمهور آمریکا، ماهیت نظام مردم سالار دینی ایران قابل تغییر نمی‌باشد. 

رئیس جمهور با بیان اینکه در این مذاکرات دنیا این واقعیت را اعتراف کرد که توسعه ایران و مسیر حرکت این ملت به سمت قله‌های توسعه علم و دانش و صنعت دائمی و همیشگی خواهد بود، تصریح کرد: ما در مذاکراتمان با قدرت‌های بزرگ جهان با حمایت شما قدم به قدم جلو خواهیم رفت.

وی افزود: به توافق عزتمندانه برای ملت ایران افتخار می‌کنیم به شما مردم ایران که سالیان دراز مقاومت کردید، افتخار می‌کنیم به رهبری معظمی که یار این ملت و نظام و این دولت خدمتگذار بودند افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه به نوکری ملت ایران افتخار می‌کنیم، اظهارداشت: ممکن است در کشور دارای افکار و سلایق متفاوت باشیم، اما آنجا که مسئله منافع ملی، توافق سرنوشت ساز برای ملت است همه ما متحد و منسجم خواهیم بود. 

وی بیان داشت: در این مذاکرات یکی از ثمرهای اولیه‌اش در سال همدلی همدلی و همزبانی است از رهبر تا همه مردم همه می‌گویند توافق عزتمندانه آری.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه ملت ایران می‌گوید تعامل سازنده با جهان آری، تصریح کرد: همه ملت به اعتدال و میانه‌روی آری می‎گویند. دوران افراطی گری به سر آمده است همه ما متحد و یکپارچه به جای تقابل راه تعامل سازنده را با دنیا برگزیدیم و انتخاب کرده‌ایم تردیدی نداشته باشید که در این مسیر ملت قهرمان ایران موفق و پیروز خواهد بود. 

دکتر روحانی تاکید کرد: دولت و ملت به اصول خود پای‌بند و وفادار است، اما این ملت و این دولت انعطاف پذیر است همان که رهبر معظم انقلاب از او به عنوان نرمش قهرمانانه یاد کرد. مسیر ما مسیر اعتدال، تعامل گفتگو منطق و به کرسی نشاندن حق مسلم ملت بزرگ ایران خواهد بود.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: ما امروز انسجام‌مان را در کشور به نمایش گذاشته‌ایم و به طرف مقابل‌مان یعنی 1+5 اعلام می‌کنیم ما خواهان توافق عزتمندانه هستیم، اما شما هم باید راه احترام به حقوق ملت ایران و تکریم به آن‌ها را برگزینید.

وی افزود: من در اینجا اعلام می‌کنم مجلس نمایندگان آمریکا چه می‌خواهند؟ تندروها به دنبال چه هستند! مزدوران چه می‌گویند!

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: ما در برابر تعامل تعامل می‌خواهیم، در برابر حسن نیت، حسن نیت و در برابر احترام احترام می‌خواهیم و با شما اعلام می‌کنیم طرف ما سنای آمریکا مجلس آمریکا نیست بلکه فقط یک مجموعه‌ای به نام 1+5 است. 
 
حجت‌الاسلام روحانی اظهار داشت: مذاکره کنندگان ما در هفته آینده ادامه مذاکرات را درباره مسئله تحریم‌ها آغاز خواهند کرد. یعنی آن ظلمی که به مردم ایران روا داشته شده است.

وی گفت: مجلس آمریکا و سنا و رئیس‌جمهور آمریکا بدانند در این توافق اگر پایان تحریم‌ها نباشد توافقی نخواهد بود.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به مذاکرات اظهار داشت: باید پایان این مذاکرات و زمان اجرای توافق اعلام پایان و لغو تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت بزرگ ایران باشد. ما این راه را ادامه خواهیم داد و به حول قوه الهی با حمایت مردم پیروز خواهیم شد.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: ملت ایران در انقلاب و 8 سال دفاع مقدس پیروز شد و در مذاکرات نیز پیروز صحنه خواهد بود ما برای هیچ کسی ذلت و شکست نمی‌خواهیم. توافق پیش رو به نفع همه جهان، غرب و منطقه و ملت ایران خواهد بود شما فکر می‌کنید مردم ایران تنها شایق هستند که تحریم پایان پذیرد! مردم می‌خواهند با کشورهای همسایه شرق و غرب در تعامل اقتصادی و فرهنگی باشند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های شما بیشتر مشتاقند، شما خودتان می‌دانید تمام شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، شرق و غرب در انتظار توافق نهایی هستند. چون این توافق به نفع جهان و ملت‌هاست ما این مسیر را با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم تا پایان با وقار و اطمینان و عزت و با توجه به حقوق ملت بزرگ ایران این بار را به مقصد نهایی خواهیم رساند.

رئیس‌جمهور کشورمان با مورد خطاب قرار دادن مردم اظهار داشت: امسال سال همدلی و همزبانی است و باید به رونق اقتصادی برسیم این دولت در طول 20 ماه گذشته هر چه تا حال حاضر به مردم قول داده است با توجهات خداوند و ائمه اطهار آن‌ها را اجرایی کردیم و شما همواره حامی دولت بودید و به شما قول دادیم نرخ تورم را کاهش خواهیم داد و به آن عمل کردیم بیش از ارقامی که در آغاز سال اعلام کرده بودیم به حمدالله گام‌های سریعتری را در این مسیر برداشتیم.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: ما قول دادیم کشور را از رکود خارج کنیم و در سال 93 از رکود خارج شد امسال به شما وعده می‌دهیم سال رونق اقتصادی خواهد بود اگر اشتغال، رفاه و توسعه و پیشرفت می‌خواهید در سایه رونق اقتصادی تحقق خواهد یافت دولت در این راستا به سهم خود قدم‌های لازم را برداشته است.

وی با اشاره به آمار و ارقام در حوزه بودجه عمرانی اظهار داشت: رقم بودجه عمرانی در سال 91 یازده هزار میلیارد تومان در سال 92، 22 هزار میلیارد تومان در سال 93، 32 هزار میلیارد تومان بوده این ارقام نشان می‌دهد دولت علی رغم فشارها و تحریم‌های باقی مانده و نوسانات قیمت نفت این مسیر را توام با امید و اعتماد و حمایت مردم ادامه داده و ادامه خواهد داد. 

رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: ما در عرصه اقتصاد به دنبال حفظ ثبات اقتصاد کشور هستیم و هم چنین جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و رفع موانع سرمایه گذاری از دیگر اولویت‌هاست.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: افزایش صادرات غیرنفتی و تعامل بهتر در زمینه اقتصاد با دنیا و ایجاد ثبات و امنیت در کل منطقه از مواردی است که پیگیری خواهد شد.

وی افزود: ما در سال 93 هر کشوری در منطقه را که گرفتار تروریسم و ناامنی شد را حمایت کردیم و نگذاشتیم تروریسم در این منطقه موفق شود، به کشورهای منطقه اعلام می‌کنیم که راه ثبات، تعامل با کشورها و احترام به ارای مردم در این منطقه است و با هواپیما و بمب به جایی نمی‌رسیم.

رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: چرا با هواپیماهای اهدایی آمریکا بر سر مردم مظلوم یمن بمب می‌ریزید، چرا زیربناهای یک ملت ضعیف و کارخانه‌های یک کشور را از بین می‌برید، تا دیروز به دنبال سلطه بر منطقه با دلار بودید و امروز با بمب؛ بدانید که هم دیروز و هم امروز اشتباه کرده‌اید.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: اگر می‌خواهید در منطقه ثبات باشد ندای ملت ایران را به خوبی بشنوید که این به نفع شماست و ما ان‌شالله به حول قوه الهی از مظلومین عالم دفاع خواهیم کرد و ملت ما در برابر ظلم و تروریسم ایستادگی کرده و باز هم ایستادگی خواهد کرد.
 
وی گفت: هدف نهایی ما سلطه ایران بر منطقه و سلطه تشیع بر تسنع نیست؛ بنابراین اشتباه نکنید. چرا که هدف ما این است که ملت‌های منطقه سربلند باشند و برای ما بین شیعه و سنی ترک و عرب و کرد هیچ تفاوتی وجود ندارد. 

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: آنچه در این سفر تقدیم شما خواهیم کرد وعده و قول برای پیشرفت پروژه و طرح‌های مهم در استان گیلان ظرف سال 94، 95 خواهد بود.
 
حجت‌الاسلام روحانی افزود: اعتباراتی که برای این 18 طرح مد نظر قرار داده‌ایم، 795 میلیارد تومان است که همه این اعتبار در سال 94-95 تخصیص داده خواهد شد و این پروژه‌ها عملی و اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: اولین طرح که برای تکمیل آن دنبال خواهیم کرد تا سال 95 اجرایی خواهد شد راه آهن قزوبن به رشت خواهد بود و همه اعتباراتی که تا الان برای تکمیل طرح لازم است را اختصاص خواهیم داد.

رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: در سال 95 نیز قطار تهران به رشت راه اندازی خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام روحانی گفت: مورد بعدی که البته شروع می‌کنیم، گرچه در دولت یازدهم عملی نخواهد شد، اما دستور آن داده شده است، راه آهن رشت به آستارا خواهد بود که پروژه عظیمی است و نیاز به اعتبارات کلانی دارد که بخشی از این کار در دولت یازدهم انجام خواهد شد و هم چنین راه آهن رشت به انزلی نیز دنبال خواهد شد. 
 
وی ادامه داد: مورد بعدی آزادراه قزوین به رشت است که قسمتی از آن بسیار پیچیده می‌باشد و 11 کیلومتر است که باید حل شود.

رئیس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: ما در دولت یازدهم این پروژه را تا پایان دولت یازدهم اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد که اعتبار آن بیش از 900 میلیارد تومان است اما این کار نیز برنامه‌ریزی شده که بخشی را دولت مجلس و بانک‌ها خواهند داشت.
 
حجت‌الاسلام روحانی گفت: کار سوم تکمیل و عملیاتی کردن سدهایی است که شروع خواهیم کرد که 11 سد لاستیکی را قرار است 4 تای آن در سال 94 و 7 تا در سال 95 عملیاتی کنیم.

وی افزود: انشاءالله تا 5 سال آینده به میزان 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی را یکپارچه‌سازی خواهیم کرد. 

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: به طرح‌هایی که در حوزه صنعت و معدن وجود دارد تسهیلات خواهیم داد تا تکمیل و فعال شوند و معتقدیم استان گلستان می‌تواند مرکز گردشگری سلامت باشد. در این استان چندین بیمارستان تکمیل خواهد شد از جمله بیمارستان 400 تخت خوابی که در رشت در حال تکمیل شدن است.

رئیس جمهور کشورمان: طرح‌هایی که برای آبزیان وجود دارد و مسئله ماهی در قفس توسعه پیدا خواهد کرد و حدود 900 هزار تن ماهی در سواحل دریایی در آینده تولید خواهد شد. 


وی در پایان خاطر نشان کرد: باید برای محیط زیست استان تلاش کرد و مسئله فاضلاب و دیگر مسائل اهمیت دارد و تالاب انزلی بسیار اهمیت زیادی دارد و باید کمک کرد تا مشکلات آن نیز برطرف شود. 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار