قرنفلی گفت: در منابع انسانی آموزش پیش‌شرط اولیه است به طوری که آموزش‌ها بتواند معیار مهمی برای اعتبار بخشی و استاندارد‌ها به کار رود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر قرنفلی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در مراسم اعتبار بخشی استانداردهای بیمارستانی گفت: هدفمان این است که جهاد دانشگاهی مسئولیت‌های مستقیمی در بخش توسعه منابع انسانی عهده دار باشد به همین منظور مقدمات این کارها را نیز فراهم کردیم تا بتوانیم سهم مهمی در این حرکت بزرگ ایفا کنیم.
 
وی گفت: حرکت بزرگی در کشور به عنوان طرح تحول سلامت آغاز شده که یک برگ برنده‌ای است که دولت بر روی میز کارش قرار داده و این کاری است که نتایج خوبی را برای جامعه و سلامت مردم به دنبال دارد و هر کسی به سهم خودش باید نقش مهمی را در این راستا انجام دهد زیرا اگر این طرح نتواند به اهداف خود برسد نظام سلامت دچار التهاب خواهد شد. 

طرح تحول سلامت بخش‌های مختلفی دارد و به همین منظور سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را می طلبد اما آنچه که مهم است نقش نیروی انسانی در این طرح است که یک نقش برجسته‌ای را ایفا می‌کند بنابراین اگر در بحث توسعه منابع انسانی غفلتی صورتی بگیرد یا به آن پرداخته نشود معلوم نیست بتوانیم از سرمایه‌گذاری‌ها نتیجه‌ کاملی بگیریم. 

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در منابع انسانی آموزش پیش‌شرط اولیه است گفت: ما به دنبال چرخه کامل اثر بخشی آموزش هستیم و حتما باید ارزیابی و اثر بخشی آموزش‌ها را بسنجیم بنابراین باید به سمت آموزشهای اثر بخش برویم. 

وی افزود: در بحث پزشکی با دو فرصت بسیار مهم مواجهیم یک فرصت طرح تحول سلامت است که می‌توان با توسعه منابع انسانی و آموزشها ما هم کمک کنیم تا این طرح به اجرا درآید تا هم بیمارستان ها از آن نفع ببرند و هم مردم از فواید آن بهره‌مند شوند. فرصت دیگر بحث توریسم درمانی است زیرا شرایط منطقه‌ای به گونه‌ای است که ما مزیت‌های زیادی برای پذیرش افراد خارجی داریم البته ظرفیت‌های ما نیز کم نیست اما برای این بحث استاندارد سازی به ویژه در مباحث مدیریت منابع انسانی کمک می‌کند که از این فرصت‌ها بیشتر بهره ببریم بنابراین ملزم به رعایت استانداردهای ملی هستیم اما وقتی پای توریسم درمانی به میان می‌آید باید استانداردهایمان را به سمت بین‌المللی سوق دهیم.  جهاد دانشگاهی نیز در این زمینه با توجه به تجربه بیش از سه دهه کار در سطح آموزش‌های تخصصی و مهارت‌های پیشرفته و ساز و کار لازم برای استاندارد سازی تعامل خوبی با وزارت بهداشت دارد. 

در ادامه قلیزاده رئیس اداره آموزش منابع انسانی وزارت بهداشت در ادامه گفت: یکی از کارکردهای اصلی نظام سلامت ارائه خدمات کیفی و آن فردی که این خدمات را ارائه می‌دهد می‌تواند یکی از ارکان اصلی اعتبار بخشی به حساب آید. موفقیت پایدار بیمارستان‌ها نیز نیاز به تغییر و تحول دارد و هر تغییر هم مستلزم آموزش است. 

وی گفت: آموزش عمده‌ترین مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد البته اکنون بیشتر به دنبال یادگیری هستیم تا آموزش. دوره‌های باز‌آموزی مدون و غیر مدون آموزشی مستمر در تشخیص ارزشها بسیار موثر است. آموزشها برای ایجاد نگرش و انگیزش به کار می‌روند و آنچه که مورد توجه قرار گرفته آموزش مبتنی بر شایستگی است. 




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار