در گام نخست، 47 هزار نفر از پرسنل انتظامی کشور برای حفظ یک جزء از قرآن کریم ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ، نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا از وجود 70 حافظ کل قرآن در بین نیروهای انتظامی سراسر کشور خبر داد.

 حجت الاسلام ابوتراب بهرامی در سفر به سمنان و در جمع خبرنگاران از سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی به عنوان یک سازمان فرهنگی یاد و اظهار کرد: این سازمان که با تدبیر و به دستور امام راحل ایجاد شد در حوزه فرهنگ و در معنای خاص فرهنگ اسلامی آن فعالیت دارد. وی توجه به مسائل عقیدتی در ناجا را امری ضروری دانست و افزود: محور کارهای فرهنگی کلام وحی و کتاب قرآن مجید است.

 بهرامی، هدف از برنامه های این سازمان را ترویج معنویت ارزیابی کرد و افزود: از آنجا که نیروی انتظامی ماموریت های مهم، دائمی و متنوعی دارد و برای ایجاد امنیت در کشور تلاش می کند، ایجاد و ترویج اندیشه های معنوی در آن ضرورتی تام دارد و کتاب قرآن در این برنامه ها به عنوان بهترین پناهگاه، نقشی محوری دارد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به شکل گیری نهضت حفظ قرآن کریم در کشور از سال 92،افزود: در همین راستا و به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، نیروی انتظامی نیز گام های مهمی در جهت تحقق این امر برداشت که در گام نخست، 47 هزار نفر از پرسنل انتظامی کشور برای حفظ یک جزء از قرآن کریم ثبت نام شدند که این رقم پس از اجرایی شدن به بیش از 14 هزار نفر تقلیل یافت.

وی برنامه های نهضت حفظ قرآن کریم در سال 93 را موفق ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، برنامه های قرآنی خود را در سال 94 با قوت بیشتری ادامه می دهد.

رییس عقیدتی و سیاسی ناجا از وجود 14 هزار نفر حافظ یک جزء قرآن، چند صد نفر حافظ بیش از 10 جزء قرآن و 70 حافظ کل قرآن در نیروی انتظامی کشور خبر داد و تصریح کرد: برنامه های قرآنی ناجا به فعالیت در ذیل نهضت حفظ قران ختم نمی شود بلکه برنامه های مختلف دیگری در بخش های قرائت قرآن ، آموزش و ترویج قرآن نیز را دربر می گیرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.