به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، کاپیتان علی عزتی افزود: این کار هم برای ما و هم برای اقتصاد کشور مهم است و بندر انزلی به عنوان مرکز انتخاب شده است.
معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: تصمیم گرفته شد در یک مقطع صادرات و واردات را به بنادر دیگر دریای خزر از جمله بندرانزلی سوق دهیم.
وی افزود: در مطالعات به این نتیجه رسیدیم که در بحث غلات میتوانیم سرمایه گذاری ویژهای انجام دهیم و باید به تجارت کشور کمک کنیم و این امر مستلزم آن است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی زیر ساخت لازم را داشته باشد، بنابراین باید با ایجاد یک سری زیرساختها و سرمایه گذاری مناسب در بندرانزلی بیش از بیش موفق شویم.
عزتی خاطر نشان کرد: مطمئن هستیم با فراهم شدن زیر ساختها و امکانات و مهیا شدن واردات غلات در بندر انزلی، روند جذب غلات این بندر با سرعت مناسب صورت خواهد گرفت.
عزتی با بیان اینکه ساخت سیلو در بندرانزلی را در دستور کار داریم، گفت: با همکاری و تعاملاتی که صورت گرفته است باید عملیات اجرایی آن آغاز شود.
ناوگان کشتیرانی دریای خزر ۲۵ فروند کشتی دارد.
غنجی مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر نیز ضمن اظهار خرسندی از تعامل مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: آماده سرمایه گذاری در بندرانزلی هستیم و اعلام جانماییها میتواند به ما کمک کند.
معاون فنی و بازرگانی کشتیرانی همچنین گفت: مدیریت بندرانزلی نهایت همکاری را در پهلودهی کشتیها با کشتیرانی دریا خزر دارند و با این تعاملات میتوانیم بندرانزلی را به جایگاه واقعی ان برسانیم.
انتهای پیام/