امسال این جشنواره برای نخستین بار در دو بخش پویا نمایی و بازی های رایانه ای از 25 مرداد تا 4 شهریور در گرگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:هفتمین جشنواره پویانمایی ورایانه ای علوی و رضوی و نبوی در دو بخش پویا نمایی و بازی های رایانه ای به میزبانی گلستان از 25 مرداد تا 4 شهریور برگزارخواهد شد.

وی افزود:این جشنواه در ادوار گذشته در بخش رضوی برگزار می شد و امسال با رایزنی های صورت گرفته جشنواره در بخش های  نبوی علوی و رضوی برگزار می شود و با توجه به گستردگی موضوع انتظار می رود امسال شرکت کنندگان بیشتری در جشنواره حضور یابند.

حجت الاسلام فضیلت، اهداف جشنواره را ترویج فرهنگ نبوی علوی و رضوی دانست و خاطر نشان کرد فعالیتهای مربوط به حوزه سنت از جمله گفتار معصوم، کردار معصوم ومواردی که باعث گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی می شود به جشنواره راه پیدا خواهند کرد.

فضیلت  از دیگر مزایای این جشنواره را کشف استعداد های هنری و آشنایی نسل نو و جوان با سنت معصومین عنوان کرد و افزود : با ورود ابزارهای دیجیتالی جدید تلاش می کنیم  نسل جدید با بهرهمندی از این ابزار با سنت معصومین آشنا شوند.

در ادامه این جلسه قندهاری معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان در خصوص برگزاری جشنواره پویانمایی گفت:این جشنواره از سال 80 با موضوع امام رضا آغاز به کار کرد و از همان سال رویکرد بین المللی آن تعقیب شد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در بخش بازی های یارانه ای شامل  80 درصد حرکتی و 20 درصد غیر حرکتی است که تا امروز 5 اثر با جشنواره رسیده و علاقه مندان تا 15 مردادماه فرصت دارند آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند.

وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی این جشنواره گفت:دعوت نامه های به کانون پرورش فکری کودکان و حوزه سینمایی کشور فرستاده ایم و بیش از 100 نوع تیزر در شبکه های مختلف استانی و 5000 مرتبه تیزر در تلویزیون شهری،نصب بنر و10 مورد بیلبورد داشته ایم .

قندهاری در باره جوایز این جشنواره گفت: جوایز در حد حرفه ای و ملی تدارک دیده شده که در بخش فیلم به نفرات برگزیده 8 میلیون تومان و در بخش رایانه ای 10 میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.