طبق گفته متخصص پوست، تغذیه نامناسب برای بدن همانند کشیدن سیگار است،

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، رژیم غذایی نامرغوب باعث التهابی می‌شود که در پی آن استرس اکسیداتیو تولید شده و به طبع آن به کلاژن و DNA آسیب وارد می‌گردد که این امر باعث می‌شود تا افراد مسن‌تر ظاهر شوند.

شکر مخفی موجود در اسموتی‌ها
آمریکایی‌ها به طور متوسط روزانه 22 قاشق چایخوری شکر مصرف می‌کنند که این مقدار 3 برابر مقدار توصیه شده است. بخش عظیم شکر مصرفی از طریق اسموتی‌ها دریافت می‌گردد.

شیر
اگر چه شیر برای بدن بسیار مفید است، اما برای پوست چندان مناسب نیست، به خصوص شیری که خامه آن گرفته شده باشد.شیر می‌تواند مملو از هورمون و فاکتور‌های رشد بوده که حتی پس از پاستوریزه شدن به حالت بیولوژیکی فعال در آن باقی بماند. مطالعات نشان می‌دهد که آنها در جریان خون ظاهر می شوند، جایی که می‌توانند بر روی انسولین اثر بگذارد.

چیپس
مواد سرشار از کربو هیدرات تصفیه شده باعث افزایش التهاب شده که این تخریب DNA و کلاژن را به همراه خواهد داشت.

با گذشت زمان، افراد شاهد خطوط نازک، چین و چروک و چهره‌ای سالخورده خواهند بود. طبق مطالعات کربوهیدارت تصفیه شده مقصر اصلی در افزایش آکنه بزرگسالان هستند.

آبمیوه‌ها و سودا
آبمیوه‌ها و مواد بسته بندی شده چون سودا و لیموناد از جمله موادی هستند که تنها شکر را تحویل بدن افراد می‌دهند، گفتنی است که کمبود فیبر آنها را به موادی تبدیل می‌کند که به شدت برای پوست مضر هستند.

فیبر از جمله مواد ضروری برای جلوگیری از قندخون به شمار می‌رود. بدون این ماده، چین و چروک صورت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیگار ، بیماری ، درد ، درمان ، شیر ، چیپس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.