صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران:

از اعتیاد 30 درصد نوجوانان به بازی رایانه‌ای تا افزایش 33 درصدی مرگ زنان معتاد در ایران

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های اعتیاد 30 درصد نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای و افزایش ریزگردها در سال 94 پیگیری می‌شود.

 
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، روزنامه‌های خراسان، ایران ، ارمان، مردم سالاری ، وطن امروز و جام جم در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون ، گردش روزانه 20 میلیارد تومان در خرده فروشی مواد مخدر، تجربه خشونت درد مشترک پرستاران، 7 پرسش بی پاسخ نمایندگان از فانی و ... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت. 

*روزنامه خراسان
  
افزایش اسیب‌ها و معضلات اجتماعی ، کاهش ارتباطات اجتماعی، گرایش کودکان و نوجوانان به فضاهای مجازی و بازیهای رایانه‌ای، اشتغال والدین و حضور کمرنگ آنها در میان فرزندانشان از مهمترین دغدغه‌های جامعه امروز است. 

این در حالی است که در دنیای مدرن امروز مهارت ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده بیش از حد از فضاهای مجازی و بازیهای رایانه‌ای و نبود تحرک لازم آنها به طور چشم‌گیری کاهش یافته است. 

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع اعتیاد 30 درصد نوجوانان به بازی رایانه‌ای می‌پردازد . 

در این گزارش آمده است، کودکان  با ارزان‌ترین قیمت ها می‌توانند به راحتی به انواع بازی‌ها دسترسی پیدا کنند و هیچ نهاد و خانواده‌ای هم به این امر نظارت ندارد، 30 درصد نوجوانان به بازیهای رایانه‌ای اعتیاد دارند. 

در ادامه نیز موضوع‌های اعتیاد 30 درصد نوجوانان به بازیهای رایانه‌ای ، دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به انواع بازیهای رایانه‌ای، نظارت ضعیف خانواده‌ها بر کودکان و نوجوانان، نفوذ بازیهای اینترنتی در میان افراد جامعه، گسترش روز افزود بازیهای رایانه‌ای در انواع و شکل‌های مختلف ، وضعیت گرایش کودکان و نوجوانان به بازیهای رایانه‌ای در استان‌های کشور بررسی می‌شود. 

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های فست فودها سیمای بیماری‌ها را دگرگون کرده است و نانوایی زنانه در بیرجند می‌پردازند. 

*روزنامه ایران  

گردش روزانه 20 میلیارد تومان در خرده فروشی مواد مخدر  

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع گردش روزانه 20 میلیارد تومان در خرده فروشی مواد مخدر می‌پردازد.
  
این روزنامه در این باره آورده است، براساس آمارهای موجود روزانه 20 میلیارد تومان مواد مخدر در سطح خرده فروشی معامله می‌شود که این مسئله سلامت اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازد. 

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های مبادله روزنامه مواد مخدر در ایران ، تدوین راهکارهای اساسی برای مقابله با خرده فروشی روزانه مواد مخدر در ایران ، مرگ 2 هزار و 747 معتاد در سال 93 ، افزایش دو درصدی مرگ معتادان نسبت به سال گذشته، افزایش 33 درصدی مرگ زنان معتاد در ایران، پذیرش روزانه 60 معتاد متجاهر در مراکز ، ماده 16 ستاد مبارزه با مواد مخدر و .. صورت می‌گیرد. 

 همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع ریزگردها در سال 94 افزایش می‌یابد می‌پردازد. 

*روزنامه وطن امروز

7 پرسش بی‌پاسخ نمایندگان از فانی 

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع 7 پرسش بی‌پاسخ نمایندگان از فانی می‌پردازد. 
در این روزنامه آمده است، این روزها شیوه اداره وزارت آموزش و پرورش و پا برجایی مشکلات فرهنگیان کار را به جایی رسانده که پای ثابت تذکرات بهارستان‌نشینان، وضعیت فرهنگیان با موضوعاتی مانند طرح رتبه بندی معلمان به میان آمده است. 

در ادامه نیز موضوع‌های 7 پرسش بی پاسخ نمایندگان از فانی ، وضعیت معیشت فرهنگیان، طرح رتبه‌بندی معلمان، تذکرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مدیران اجرایی کشور ، وضعیت وزارت آموزش و پرورش، بلاتکلیفی استخدام مربیان پیش دبستانی، واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی و ... بررسی می‌شود. 

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود، به موضوعات معیشت فرهنگیان یک مشکل قدیمی و رتبه بندی معلمان با اما و اگرها می‌پردازد. 

*روزنامه مردم سالاری

ساخت پیاده‌راه محلی بدون نظرخواهی از ساکنان 
روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع ساخت پیاده‌راه محلی بدون نظرخواهی از ساکنان می‌پردازد. 
در این گزارش آمده است، پیاده‌راه میدان امام حسین (ع) در شهر تهران مدتی است به بهره برداری رسیده است. 

با توجه به سخنان مسئولین شهرداری تهران اجرای این طرح یک سابقه طولانی مطالعاتی در این نهاد یک فلسفه تاریخی- اعتقادی دارد که عقبه فکری و عملیاتی این طرح را تشکیل می‌دهد. 

در ادامه نیز موضوع‌های پیاده‌راه‌های میدان امام حسین (ع)، اجرای پیاده‌راه‌ها در کشورهای توسعه یافته و در شهرهای بزرگ جهان ، اجرای پیاده‌راه‌ها با مقیاس کوچکتر در شهر تهران و کلان شهرهای  دیگر کشور، اثار مثبت و منفی بر مدیریت شهری، جایگاه پیاده‌راه‌ها در کشور و ... بررسی می‌شود. 

همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع شرایط آموزش معلمان، وایبر و تلگرام درد بی‌درمانی است و اموال به غارت رفته تامین اجتماعی پیگیری شد می‌پردازد. 

*روزنامه آرمان

تجربه خشونت درد مشترک پرستاران  

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تجربه خشونت درد مشترک پرستاران می‌پردازد. 
این روزنامه در این باره آورده است، دومین جمله پرستاران به دست همراهان بیماران در سال 94 این بار در نقطه‌ای در شرق کشور رخ داد و طی آن پهلوی پرستار مرد با قیچی جراحی شکافت. 

هنگام انتقال یک بیمار از خواف به سمت مشهد و رساندن این بیمار به نزدیک‌ترین مرکز درمانی در تربت حیدریه بیمار فوت کرد. 
همراهان با دیدن جنازه بیمار خود به سمت پرستار مرد حمله و او را با قیچی جراحی مصدوم کردند. 

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های تجربه خشونت درد مشترکان پرستاران اولین حمله همراهان به پرستاران بیمارستان مدرس شهرستان ساوه در 12 فروردین سال 94 ، دومین حمله همراهان به مرکز تربت حیدریه، خشونت های کلامی و فیزیکی برای پرستاران ، تجربه 96 درصد پرستاران در خشونت‌های همراهان بیماران، مجازات ویژه قانونگذار شامل کادر درمانی و ... صورت می‌گیرد. 

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مرگ زنان معتاد 33 درصد رشد داشته است می‌پردازد. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اعتیاد ، روزنامه ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار