حضور در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود

پورمختار:عضویت شورای شهر در مجلس ممنوع، اما در ورزش به آن اشاره نشده است

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود و استعلام‌های نهایی در باره این مساله گرفته شده است.

حضور در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود/ عضویت شورای شهر در مجلس ممنوع، اما در ورزش به آن اشاره نشده است
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمد‌علی‌پورمختار، در مورد مشکلات حسین رضازاده برای حضور در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در گفتگو رادیو اظهار داشت: باید بگویم که در قوانین صراحتا تمام موضوعات آمده است.

تصدی بیش از یک شغل جزو عناوینی است ک ممنوعیت دارد، البته در قوانین شوراها هم برخی موارد ذکر شده است.

وی بیان کرد: عضویت اعضا در شورای شهر و کارمند شدن در شهرداری جزء مواردی است که در قانون آمده و ممنوع است و برای برخی دیگر از موضوعات نیز بیان شده و به طور مثال عضویت همزمان در شورای شهر و مجلس ممنوع است.

پورمختار تصریح کرد: در قانون صراحت مطلبی نیامده که این کار برای اعضای شورا یا مجلس منع کرده باشد.

وی افزود: در کل حقوق گرفتن از دو یا چند سمت دولتی ممنوع است و درباره این مساله در قانون اساسی اشاره شده که کارمندان دولت و وکلا نمی‌توانند همزمان نماینده باشند و اما از طرف دیگر هم گفته نشده که نمایندگان نمی‌توانند چنین شرایطی داشته باشند.

وی درباره اینکه شاید خلاء‌های قانونی وجود داشته باشد عنوان کرد: در حال حاضر قانون در مورد شرایط رضازاده سکوت کرده و وقتی شرایط به این شکل باشد یعنی تصدی بلا‌مانع است.

رئیس کمیسون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: باید در آینده تعیین تکلیف شود اما در حال حاضر ممنوعیت صریح نداریم و با استعلام‌هایی که گرفته شده است، حضور در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود و در سال‌های گذشته نیز چنین استعلام‌هایی گرفته شده و چنین نتایج نیز بدست آمده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: رضازاده ، ورزش ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مجتبی
۱۳:۳۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
اکثریت قریب به اتفاق اعضای شوراهای اسلامی شهرهای ایران کارمند و حقوق بگیردولت هستند. اگر عضویت در شورای شهر شغل محسوب شود , پس همه ی آنها دو شغله هستند. چرا فقط گیر داده اید به رضازاده بنده خدا !!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۲:۲۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
آیا در شورای شهر اعضا حقوق دریافت نمی کنند؟؟!! همه قاتون را برای مرذم عادی می دانند و مسئولین تافته جدا بافته هستند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
پس چرا حقوق میگیرند
آخرین اخبار