مدیر جهاد کشاورزی کامیاران از آغاز سمپاشی سن مادر و مبارزه با علف هرز در مزارع این شهرستان خبر دادوگفت:دراین راستا17 هزار هکتار از مزارع کامیاران سمپاشی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، بهرام کوشکی  گفت: با اطلاع رسانی‌های انجام شده از سوی جهاد کشاورزی و پیگیری کشاورزان مبارزه مناسبی با سن مادر و علف‌های هرز در مزارع این شهرستان صورت گرفته است.

 وی افزود: از شروع سمپاشی مبارزه با سن مادر تاکنون 6 هزار و 28 هکتار از مزارع آبی و دیمی گندم این شهرستان سمپاشی شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی کامیاران بیان کرد: با پایان عملیات مبارزه با سن مادر و علف‌های هرز در این مرحله در صورت نیاز کانون‌هایی که احتمال وجود سن در آنها است، شناسایی و سپس با امکانات لازم کار سن‌زدایی در مرحله دوم شروع می‌شود.

کوشکی، به آغاز سمپاشی مزارع گندم برای مبارزه با علف‌های هرز نازک‌برگ و پهن‌برگ از اواخر اسفندماه سال گذشته اشاره کردوگفت: در این خصوص هم جهاد کشاورزی این شهرستان موفق به سمپاشی بیش از 11 هزار و 597 هکتار از مزارع این شهرستان در خصوص این دو نوع علف هرز شده است.

وی از وجود چهار مرکز خدماتی کشاورزی در چهار دهستان اصلی این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با هرگونه آفت و بیماری‌های مزارع، 31 اکیپ شبکه‌های مراقبت بخش‌های دولتی و خصوصی در حوزه عمل 4 مرکز خدمات کشاورزی کار مراقبت برای مبارزه با سن، علف‌های هرز و بیماری‌های زراعی و باغی را انجام می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران افزود: از وظایف اصلی اکیپ‌های نظارتی در جریان سمپاشی مزارع، انجام بازدید‌های مستمر و بر اساس پهنه‌بندی تعریف شده از مزارع و ارائه توصیه‌های مهم و کاربردی در راستای کاهش و کنترل آفات زراعی و باغی به ویژه سن مادر و علف‌های هرز به کشاورزان و باغداران است.

کوشکی در پایان گفت: اگر سن‌زدگی در مزارع بیش از حد باشد، غلات سن زده غیرقابل استفاده می‌شود و خسارت جبران ناپذیری را به کشاورزان وارد می‌کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.