حفاظت ، مرمت و احیا از وظایف مهم در برابر بناهای قدیمی است.

 حفاظت ، مرمت و احیا از وظایف مهم در برابر بناهای قدیمیبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در جلسه علنی شورای شهر ساری از ثبت ۴۶ اثر تاریخی شهرستان ساری در فهرست آثار ملی ایران خبر داد و گفت: حفاظت از این آثار نیازمند حمایت همه دستگاه ها است.

بزرگ نیا افزود: همیشه ظرفیت پرسشگری بالاتر از پاسخگویی است و تا انتقاد نباشند فضای تصحیح هم ایجاد نمی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: حفاظت ابتدایی ترین وظیفه ما در قبال بناهای تاریخی است و پس از آن مرمت و احیا در قبال این بناهای قدیمی ضروری است.

وی تاکید کرد:در بسیاری از شهرداریهای ما پرونده های ساخت و سازهای غیر قانونی داریم و برخی از شهرداریها هم با پرداخت جریمه در کمسیون ماده ۱۰۰ مجوزهای ساخت می دهند که نباید بدهند و در این راه ما یک عزم عمومی و بالندگی می خواهیم.

بزرگ نیا متذکر شد: همه ما دچار آلزایمر فرهنگی شده ایم زیرا اگر بافت تاریخی از ساری گرفته شود دیگر چیزی برای ساری باقی نخواهد ماند و با این ساخت و سازها و صدور مجوزهای ساخت به کجا خواهیم رسید؟

وی با اشاره به وجود ۴۶ اثر تاریخی ثبت شده در ساری تصریح کرد: ما وقتی مسیرهای قانونی را برای احیا و ساخت این بناها فراهم کردیم آن وقت باید وارد بحث شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران بابیان این که بافت تاریخی ساری ۱۳۴ هکتار است ابراز داشت: شورای بافت به ریاست استاندار تشکیل شدو پنج اثر تاکنون در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته است.

بزرگ نیا تاکید کرد: شهرداری می تواند یک رقمی را برای بازسازی و یا خرید املاک تاریخی و قدیمی اختصاص دهد و برخی از بخشها را از مالکان خصوصی خریداری کند تا برای بازسازی و استفاده عمومی به کار گیری شود.

انتهای پیام/س

 

 

برچسب ها: ساری ، حفاظت ، مرمت ، احیا ، قدیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.