رئیس فدراسیون جودو و کوراش:‌در صورت تایید آمادگی ملی پوشان جودو توسط کادر فنی فقط دو جودو کار به باکو می‌روند.

محمد علی رستگار رئیس فدراسیون جودو و کوراش در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در تلاش هستیم تا مولایی ومحجوب که پتانسیل قرار گرفتن در بین 22 نفر رنکینگ جهانی و نهایتأ کسب سهمیه المپیک را دارند در اکثر مسابقات کسب سهمیه شرکت دهیم.

وی در ادامه افزود: مسابقات کسب سهمیه که امتیاز 50درصدی دارد از یک سال قبل شروع شده و تا قهرمانی آسیا ادامه دارد و بعد از قهرمانی آسیا در کویت امتیاز مسابقات کسب سهمیه المپیک 100درصدی می‌شود و جایزه بزرگ باکو آخرین مسابقه‌ای است که امتیاز 50 درصدی دارد که اعزام تیم هنوز مشخص نیست و چون فاصله کمتر یک هفته با مسابقات قهرمانی آسیا دارد باید توسط کادر فنی بررسی شود که آ‌یا بچه‌ها می‌توانند در یک هفته در 2رویداد مهم شرکت کنند یا خیر و اگر آمادگی فنی آن‌ها توسط کادر تایید نشود به مسابقات جایزه بزرگ آذربایجان اعزام نخواهیم شد و در صورت تایید کادر فنی فقط 2 ورزشکار به باکو می‌روند ولی در کل مقدمات حضور در آذربایجان را فراهم کردیم و امیدواریم بچه‌ها آمادگی لازم را برای حضور در هر 2رویداد را داشته باشند.

وی در خصوص قاسمی نژاد تصریح کرد: امیر قاسمی نژاد در این مرحله از اردوها حاضر نشده ولی به دلیل غیبت هنوز آمادگی لازم را کسب نکرده و در حال تمرین و کسب آ‌مادگی لازم است.

رستگار در خصوص ترکیب اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا اذعان کرد:‌ هنوز ترکیب نهایی بسته نشده و مشخص نیست که چند نفر و چه افرادی به کویت اعزام می‌شوند ولی این را بگویم که تیم به صورت کامل اعزام نخواهد شد و نفرات با انگیزه و آینده دار را اعزام خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشورمان تاکید کرد: ما برای المپیک برزیل کسب سه سهمیه را پیش بینی‌کرده‌ایم، یک سهمیه که در ترکیه کسب کردیم و تلاشمان این است که 2 ورزشکار را به جمع 22 نفر برتر جهان برسانیم که در این صورت این سه سهمیه محقق خواهد شد، در حال حاضر تمام تمرکزمان روی کسب سهمیه است، وقتی این پروسه تمام شود تمام تمرکزمان برای حضور قدرتمند در المپیک ریو خواهد بود.

وی در خصوص ایجاد انگیزه برای مولایی اذعان داشت: وقتی یک ورزشکار در یک تورنمنت به مدال می‌رسد این نشان دهنده توانمندی و توانایی ورزشکار است ولی دنیای جودو امروز یک دنیای حرفه‌ای شده و فردی که در یک تورنمنت مهم به مدال می‌رسد، حریفانش او را آنالیز می‌کنند و مدال آ‌وری برای او سخت‌تر می‌شود که این مستلزم این است که تلاشش را دوچندان کند و باید انگیزه‌هایش برای کسب مدال‌های مهم‌تر بیشتر شود.

رستگار در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در کویت بتوانیم موفق عمل کنیم و جودوکارانی که در کویت به مدال دست پیدا کنند با پاداش‌های نقدی به آن‌ها روحیه خواهیم داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رستگار ، جودو ، کویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار