هیوندای‌موتور قصد دارد جنسیس را هم به توربوشارژر مجهز کند، البته این کار را تحت اجبار قوانین زیست‌محیطی کاهش آلایندگی انجام می‌دهد تا قدرت جنسیس خیلی افت نکند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ظاهراً قوانین سفت‌وسخت و استانداردهای بالای میزان آلایندگی دامن هیوندای را هم گرفته است و کمپانی تصمیم دارد موتور مدل‌های بیشتری را کوچک کند تا مصرف سوخت و میزان آلایندگی‌شان کم شود؛ اما درعین‌حال قصد دارد با استفاده از توربوشارژر نیروی ازدست‌رفته را جبران کند.

سدان محبوب جنسیس هم تحت این قوانین به یک هیولای 6 سیلندر و V شکل مجهز به توربوشارژر دوقلو (توئین توربو) جفت می‌شود. مدیرعامل هیوندای موتور آمریکا گفته این موتور ظرف یک یا دو سال آینده روی این مدل قرار می‌گیرد و آن را 420 اسب‌بخار قدرت مجهز می‌کند. نسخه آمریکایی توسان 2016 هم که در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد از موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر و جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه بهره می‌برد.

استفاده از توربوشارژر برای بسیاری از ماشین‌بازها برخلاف آن‌چه به نظر می‌رسد اصلاً هیجان‌انگیز نیست. توربوشارژر با افزایش فشار هوای ورودی به موتور، قدرت موتور و به دنبال آن سرعت خودرو را افزایش می‌دهد. توربوشارژر می‌تواند از یک موتور کوچک قدرت چشمگیری بیرون بکشد اما نکات منفی خاص خود را دارد؛ مثلاً می‌گویند توربوشارژر عمر موتور را کم می‌کند و موتور مجهز به توربوشارژر در دور موتورهای پایین حس خوبی ندارد. بسیاری هم بر این عقیده‌اند که حس‌وحال رانندگی با یک موتور تنفس طبیعی خیلی بهتر است؛ هرچقدر هم که موتور مجهز به توربوشارژر ارتقا یافته باشد.

برچسب ها: وبگردی ، هیوندای ، جنسیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.