دو سناتور آمریکایی از دولت اوباما خواستند قبل از حصول به توافق نهایی با ایران از دولت این کشور بخواهد که جیسون رضائیان و دیگر آمریکایی های بازداشت شده در ایران را آزاد کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، سناتور مارک کرک و سناتور مارکو روبیو با انتشار پیامی در صفحه ی شخصی سناتور کرک در پایگاه اینترنتی سنای آمریکا، اتهام جاسوسی ایران به جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه ی واشنگتن پست را محکوم کردند.
در پیام این دو سناتور آمریکایی آمده است:به نظر می رسد که آقای رضائیان به علت اعتراف خود به فعالیت در حرفه ی خبرنگاری و نیز به علت تابعیت آمریکایی اش مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. آزادی مطبوعات حقی است که باید صرفنظر از ملیت افراد برای همه تضمین شود. ما مصرانه از دولت ایران می خواهیم که فورا و بدون هیچ شرطی اقدام به آزاد کردن آقای رضائیان بکند.
در ادامه ی این بیانیه آمده است: این پرونده تازه ترین نمونه از ماهیت واقعی رژیم ایران است. دولت اوباما قبل از رسیدن به توافقنامه ی نهایی با ایران، باید خواستار آزادی فوری آقای رضائیان به همراه دیگر آمریکایی هایی شود که به ناحق در ایران زندانی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار