با استفاده از دستگاه UV سنج می‌توان از استاندارد بودن عینک‌های آفتابی اطمینان حاصل کرد.

محمد کی‌پور اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص شناخت عینک‌های آفتابی استاندارد افزود: پرتو‌های خورشید شامل اشعه‌های فرابنفش و مادون قرمز است که به ویژه اشعه فرابنفش می‌تواند آسیب‌های خاصی به چشم وارد کند.

وی عنوان کرد: بیماری‌هایی نظیر آب مروارید و تخریب ماکولای چشم و ناخونک از عوارض قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون عینک‌های آفتابی استاندارد، به شمار می‌رود.

کی‌پور در خصوص ویژگی‌های عینک‌های آفتابی استاندارد گفت: عینک آفتابی استاندارد باید از قابلیت جذب کامل پرتوهای فرابنفش در نور خورشید برخوردار باشد و (دارای استاندارد UV400 باشد) فاقد هر گونه حالت موج دار باشد و مبتنی بر شاخص‌های آناتومیکی چهره افراد و بر مبنای نیازهای شغلی آنان انتخاب شود.

وی در ادامه افزود: با استفاده از دستگاه UV سنج می‌توان از استاندارد بودن عینک‌های آفتابی اطمینان حاصل کرد که این دستگاه‌ها معمولا در مراکز اپتومتری و ارائه عینک طبی که دارای پروانه از وزارت بهداشت و درمان هستند، موجود بوده که به ارائه خدمات مرتبط با تعیین عینک استاندارد طبی به مراجعین می‌پردازند.

این متخصص بیان داشت: وضعیت قرار گرفتن عینک‌های آفتابی در صورت نیز، باید به گونه‌ای باشد که کاملا فاصله زیر ابرو و زیر گونه را در فرد پوشش دهد تا بدین وسیله از ایجاد صدمه به پوست حساس اطراف پلک نیز جلوگیری شود.

کی‌پور در پایان تصریح کرد:‌ عینک‌های غیر استاندارد عامل ایجاد صدمه به بینایی فرد بوده و نه تنها فایده‌ای را در بر ندارد بلکه استفاده از آنها توصیه‌ نمی‌شود و در واقع افراد باید از استاندارد بودن عینکی که استفاده می‌کنند، اطمینان کامل داشته باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار