شاعري مطرح کرد :

برنامه هاي گسترده اي براي هفته زمين پاك در سطح شهر تهران اجرا مي شود

رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران ضمن گراميداشت روز جهاني زمين پاك گفت: امروز در تمامي سراهاي محلات مناطق 22 گانه شهر تهران آموزشهايي براي داشتن زمين پاك به شهروندان ارائه مي شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علي محمد شاعري رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران اظهارکرد: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک، برنامه هاي گسترده اي طي يك هفته اخير در تمامي مناطق شهر تهران اجرا خواهد شد.

وي با اشاره به شعار همدلي با طبيعت براي زمين پاك افزود: برگزاري برنامه بسیج پاک سازی، راه اندازی جشنواره هاي آموزشي و فرهنگسازی در یکی از مبادی کوهستانی، روددره ها، بوستانهای شهری و مکانهای شاخص زیست محیطی توسط هر یک از مناطق 22گانه از جمله برنامه هاي پيش بيني شده است.

شاعري اضافه كرد: در تمامي سراهاي محله نيز آموزشهاي در خصوص ضرورت داشتن زمين پاك و نحوه جلوگيري از آلوده شدن زمين و ورود آلاينده هاي زيست محيطي به درون خاك، تفكيك پسماند از مبدا، خودداري از ريختن زباله در معابر عمومي، جلوگيري از ريختن زباله در حاشيه رودخانه ها و كوهستان ، جلوگيري از ورود فاضلابهاي خانگي، صنعتي و بيمارستاني به زمين و ... صورت مي گيرد.

وي به اهميت حفظ فضاي سبز و توسعه آن اشاره و تصریح كرد: حفظ زيست گاههاي طبيعي و انواع گونه هاي گياهی و جانوري براي داشتن زمين پاك ضروري است.

شاعري به برنامه هاي هفته زمين پاك نيز اشاره و گفت: فردا مراسم پاكسازي معابر در كليه مناطق اجرايي مي شود كه از آن جمله مي توان رود دره دربند در منطقه يك اشاره كرد.

وي افزود : در اين مسير، كليه دوستداران محيط زيست به جمع آوري زباله ها و فرهنگ سازي در اين زمينه خواهند پرداخت.

شاعري اضافه كرد: به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط زیست ، غرفه محیط زیست و دوستدار کوهستان در میدان سربند برپا و اقدام به توزیع کیسه‌های تجدید پذیر و بروشورهای آموزشی به شرکت کنندگان مي كند و در پایان مراسم به شهروندانی که فعالیت بیشتری در اجرای طرح داشتند جوایزی اهدا می‌شود.

وي در خصوص مراسم اختتاميه سومين جشنواره محيط زيست مشكات نيز گفت: اين مراسم روز شنبه 5 ارديبهشت ماه در تالار ايوان شمس با حضور مدیران شهری و اعضاي شوراي شهر تهران برگزار مي شود.

به گفته شاعري بيش از 100 هزار اثر در زمينه پسماند، ساماندهي صنايع و فضاي سبز شهري و ...  به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده كه پس از انجام داوري ها به 100 نفر جوايز ارزنده اي اهدا خواهد شد.

وي اضافه كرد: تقدير، تشويق و ترغيب سازمانهاي مردم نهاد فعال و شهروندان و مسئولان  موثر در زمينه محيط زيست ،نصب بنر و اطلاع رساني دقيق و شفاف به شهروندان در حوزه آلودگي هاي محيط زيست و خطرات ناشي از آن  با استفاده از كليه ظرفيتهاي شهرداري تهران و كنترل منابع آلاینده صنعتی و كارگاهي در محدوده شهر تهران و اخطار جدي به صنايع و كارگاههایي كه استانداردهاي لازم جهت دفع پساب، فاضلاب و سایر آلاينده هاي زيست محيطي را رعايت نمي كنند از ديگر محورهاي پيش بيني شده براي هفته زمين پاك است.

وي اظهار اميدواري كرد كه با همکاری و تعامل سازنده بین مسوولان و شهروندان آرزوی داشتن آسمان آبی و زمین پاک تحقق يابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پسماند ، شهر ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار