روزجهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می شود

اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) به عنوان نهاد تخصصی سازمان ملل متحد در حوزه مخابرات و ICT ،روز ۲۳ آوریل (سوم اردیبهشت ماه) را به عنوان “روز جهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات” نام گذاری کرده است.

به گزارش سرويس فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران،فریبا مهدیون عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و مدیر اجرایی مراسم روز جهانی دختران و ICT، گفت:با توجه به اهمیت نقش فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی در تمام عرصه های زندگی و افزایش تخصص زنان در حوزه ICT  به عنوان نیمی از جمعیت جهان،اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) به عنوان نهاد تخصصی سازمان ملل متحد در حوزه مخابرات و ICT،روز ۲۳ آوریل (سوم اردیبهشت ماه) را به عنوان "روز جهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات” نام گذاری کرده است.

مهدیون در خصوص برگزاری مشابه این رویداد برای دختران ایرانی گفت:در ایران سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهرانyjc.ir/fa/list/14/166،کمیته زنان در مهندسی IEEE بخش ایران،دانشگاه شریعتی و انجمن زنان کار آفرین در نظر دارند در آستانه روز جهانی دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات (International girls in ICT DAY) رویدادی را در روز ۸ اردیبهشت ماه جاری و در محل دانشگاه شریعتی تهران برگزار کنند.

وی ادامه داد:در این مراسم علاوه بر بانوان مدیر و صاحب ایده و کسب و کار ICT از حوزه دولت و بخش خصوصی،دختران دانشجو و دانش آموز،اساتید دانشکده‌های ICT تهران و همچنین سفیر ITUحضور خواهند داشت.

مهدیون در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت:مراسم روز دختران و فناوری اطلاعات و ارتباطات با شعار "توسعه دانش و تغییر نگرش” و با  اهداف "ترغیب و ترویج دختران و زنان جوان به تحصیل در رشته های مهندسی IT ” و ” تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه در این حوزه” برگزار می شود.

مهدیون با بیان اینکه مخاطبان این کارگاه های آموزشی دانشجویان رشته های مرتبط با ICT هستند افزود:هریک از کارگاه ها در یک بازه زمانی ۹۰ دقیقه ای و برای ۲۵ نفر شرکت کننده برگزار می شود و در انتهای کارگاه،سه نفر به عنوان برندگان کارگاه توسط ارائه دهندگان انتخاب و به کمیته برگزاری رویداد معرفی می شوند که در انتهای رویداد و در بخش اختتامیه به برندگان جوائزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.